گوناگون

رهاسازی 5 بهله سارگپه در منطقه شکار ممنوع خراسانلو

مسوول روابط‌عمومی اداره‌کل‌ حفاظت محیط‌ زیست زنجان گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت شهرستان ابهر، 5 بهله سارگپه کشف و ضبط شده از متخلفین پس از تیمار و یافتن شرایط بازگشت به طبیعت در منطقه شکار ممنوع خراسانلو ابهر رها سازی شدند.

امجد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: این پرندگان شکاری حدود 4 ماه پیش با تلاش همکاران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر و همکاری پرسنل نیروی انتظامی شهرستان ابهر از متخلفین کشف و ضبط شده بود.

وی تصریح‌ کرد: این پرندگان به سبب نداشتن شرایط مطلوب و نداشتن قدرت بازگشت به طبیعت، توسط یکی از همیاران محیط زیست ابهر و با نظارت اداره محیط زیست شهرستان نگهداری شده و پس از بهبودی کامل و پیدا کردن شرایط زندگی در دامن طبیعت رها سازی شدند.

باقری با بیان اینکه پرونده متخلفین جهت رسیدگی حقوقی در همان زمان، تحویل مراجع قضایی شده است، افزود: خوشبختانه بعد از طی مدت زمان تیمار، سارگپه‌ها شرایط مطلوبی داشتند و بلافاصله با پرواز دعوت طبیعت را پذیرفتند.

این مسئول از مردم تقاضا کرد از تخریب لانه پرندگان و زنده‌گیری آنها خودداری کرده و طبیعت را از داشتن این پرندگان محروم نسازند تا همچنان شاهد سرسبزی و تنوع طبیعت باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا