گوناگون

رها‌سازی یک قطعه چنگر نوک سرخ در تالاب‌ "قوریگل"

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یک قطعه پرنده چنگر نوک سرخ را در تالاب بین المللی قوریگل رها سازی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، عبدالله رسولی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یک قطعه چنگر نوک سرخ(چارخو) که توسط دوستداران طبیعت به اداره کل آورده شده بود، بعد از معاینه و اطمینان از سلامت آن توسط کارشناسان این اداره کل در تالاب بین المللی قوریگل رها سازی شد.

وی با تقدیر از شهروندان دوستدار در طبیعت گفت: این گونه رها سازی پرندگان علاوه بر بعد فرهنگ سازی آن در حفظ و تکثیر گونه‌های حیات وحش مهم است.

رسولی گفت: این پرنده آبزی بوده و دارای 33 سانتیمتر طول است و رنگ آن سیاه با منقار و سپر قرمز که اغلب در حاشیه آب های کم عمق و مسطح دیده می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: این پرنده در آبگیرها، رودهای آرام، باتلاق‌ها، علفزارها و در نیزارهای نزدیک آب به سر برده و لابلای پوشش گیاهی نزدیک آب آشیانه می‌سازد و گاهی نیز در آشیانه‌ی متروک پرندگان دیگر تولید مثل می‌کند و زیستگاه آن در آذربایجان شرقی تالاب قوریگل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا