گوناگون

روزنامه آس: تاکتيک کي‌روش جواب داد

سايت اينترنتي روزنامه اسپانيايي «AS» در گزارش خود از تساوي تيم ملي فوتبال ايران مقابل نيجريه نوشت: جام‌جهاني 2014 برزيل شاهد اولين تساوي خود از زمان شروع مسابقات بود؛ نتيجه‌اي که بهترين شروع ايران را در چهار دوره حضور اين تيم در رقابت‌هاي جام‌جهاني رقم زد. نيجريه از اولين مسابقه خود در گروه F تنها يک امتياز کسب کرد؛ عقاب‌ها به عنوان تيم مدعي پيروزي وارد اين مسابقه شدند اما نتوانستند به ديوار مضاعف دفاعي ايران که کي‌روش دستور ساخت آن را داده بود، نفوذ کنند.

برنامه بازي ايران به اندازه کافي روشن بود؛ اين تيم مالکيت توپ را در اختيار حريف گذاشته بود و در نيمه زمين خودش عقب نشست و منتظر حمله روي ضد حملات بود تا توسط رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه حمله کند. اين انتخاب نتيجه نداد؛ موقعيت‌هاي اندک ايران که با ارسال پاس‌هاي عمقي توسط تيموريان و نکونام به محوطه زمين نيجريه ايجاد مي‌شد، با بازگشت توپ خنثي مي‌شد. بهترين فرصت ايران روي ضربه کرنري بود که رضا قوچان‌نژاد با ضربه سري قدرتمند انياما، دروازه‌بان نيجريه را به واکنش وا داشت.

نيجريه بيشتر مالکيت توپ را در اختيار داشت اما ناراحت به نظر مي‌رسيد. اوبي ميکل با شايستگي بهترين بازيکن اين ديدار شد اما تمام پاس‌هايش توسط هم‌تيمي‌هايش تلف مي‌شد. نيجريه هم مثل ايران بهترين فرصتش را از روي يک ضربه ايستگاهي به دست آورد. اولين موقعيت نيجريه در دقيقه هفتم رقم خورد که گل موسي با اعلام خطا بر روي دروازه‌بان از سوي داور مردود اعلام شد. موسي تلاش کرد تا در دقيقه 30 حقيقي را روي يک ضربه آزاد سورپرايز کند اما دروازه‌بان ايران عالي کار کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

تمام اميدهاي ايران براي زدن گل پيروزي ديرهنگام به محض پديدار شدن آثار خستگي در هر دو تيم از بين رفت. آمار گوياي اين است که نيجريه 64 درصد مالکيت توپ را در اختيار داشت اما آنها نتوانستند از اين برتري استفاده کنند تا تغييري روي صفحه امتيازات بدهند و در پايان اين تاکتيک کي‌روش بود که جواب داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا