Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

روش جالب چینی ها برای مهار آلودگی هوا + عکس

روش جالب چینی ها برای مهار آلودگی هوا این روزها مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است گه در این میان چینی ها برای رفع آلودگی هوا و کنترل آن در کشور شروع به استفاده از پرتاب کننده قطرات آب و یا تفنگ هایی ویژه نمودند.با میهن پست همراه شوید.

اگر چه دستگاه های تولید شده در ابتدا برای استفاده در معادن، سایت های ساخت و ساز و کارخانه ها به کار گرفته می شد اما شیوه کار این پرتاب کننده قطرات آب بدین صورت است که با ایجاد مه هوا را از دود آلودگی و مضرات تا حدودی تمیز می کند.

این توپ‌ها مایعات را به قطرات بسیار ریز تبدیل کرده و در هوا پخش می‌کنند. این قطرات پس از برخورد با ذرات آلودگی آن‌ها را جمع کرده و همانند باران به زمین باز می‌گردند. بنابر گفته‌ی شرکت سازنده این دستگاه می‌تواند ذراتی با بزرگی بیشتر از ۱۰ میکرون را جمع‌آوری کند. هر چند این مقدار برای رفع تمامی آلودگی کافی نیست، اما تغییرات ایجاد شده توسط آن چشمگیر خواهند بود.

به عبارتی دیگر این توپ‌ها می‌تواند ذرات مایع را تا ارتفاع ۶۰ و مسافت ۱۰۰ متر شلیک می‌کنند و قابل حمل بودن آن نیز باعث می‌شود تا بتوان آن را به مناطق مختلف شهر انتقال داد. هر چند این روش، راه‌حل نهایی برای رفع مشکل آلودگی نیست، اما می‌تواند فرصت کوچکی را در اختیار دولت چین قرار دهد.

اما این راهکار به علت حجم بالای آلودگی شهری پاسخ گو نمی باشد. این دستگاه قادر به ایجاد مه در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ و ارتفاع ۶۰ متر است. مقامات شهرستان Guigang در کشور چین با جمعیت ۱٫۴ میلیون نفر است در حال حاضر با استفاده از ۵ دستگاه تمیز کننده هوا به پاکسازی شهر پرداخته اند که به دلیل حجم بالای آلودگی در این شهر چندان هم نتیجه مطلوبی نگرفته اند.

این در حالی است که میزان آلودگی هوا در پکن پایتخت چین به بیش از سه برابر حد غیرمجاز رسیده و از مرز خطر برای تنفس شهروندان گذشته است، این آلودگی از مرز هشدار عبور کرده و اکنون هوای داخل ساختمان‌ها نیز در این شهر ناسالم است.

منبع: dailyskimmer & follownews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا