گوناگون

روند اجرای تقاطع غیرهمسطح در ورودی و خروجی شهر علی آبادکتول کند است

81222381 5797553

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈرحمت اله نوروزیˈ در جلسه ˈهم اندیشی و بررسی اجرای پروژه تقاطع های غیر همسطح کمربندی علی آبادکتول، اظهار کرد: اجرای تقاطع در ورودی غرب و خروجی در شرق یک ضرورت بوده و برای شتاب در اجرای این پروژه ها با وزیر راه و شهرسازی نیز صحبت شده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص برای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح علی آباد- فاضل آباد 50میلیارد ریال (5 میلیارد تومان) اعتبار اخذ، مناقصه نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش برای اخذ اعتبار اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح علی آباد- آزادشهر با دستور وزیر، گفت: همچنین برای تقاطع علی آباد – ایمر 15میلیاردریال (یک میلیارد و 500 میلیون تومان) اعتبار اخذ شده است.

فرماندار علی آبادکتول نیز در این جلسه گفت: بهره برداری از جاده کمربندی، بار ترافیکی و تصادفات شهرستان را کاهش داده، اما، تعداد کم مسافران و گردشگران ورودی به داخل شهر و کمی رونق بازار را به دنبال داشته است.

ˈاحمد تجری مفردˈ با اشاره به اختصاص اعتبار به پروژه تقاطع غیرهمسطح علی آباد- فاضل آباد، تصریح کرد: بهره برداری از این تقاطع ها می تواند به رونق دوباره گردشگری و بازار نیز کمک کند.

وی با اشاره به صرف هزینه بالا برای اجرای تقاطع غیر همسطح، تاکید کرد: باید در اجرای این پروژه ها سبک زندگی مردم منطقه و نیازمندی های محلی با دقت نظر بالا مورد توجه قرار گیرد تا از هدر رفتن سرمایه و ساخت پروژه های ناکارآمد پیشگیری شود.

براساس اعلام روز سه شنبه فرمانداری علی آبادکتول، در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء به بیان نظرات در خصوص نواقص احتمالی و نقاط قوت این پروژه پرداختند که به دلیل در دسترس نبودن نقشه اجرایی، قرار شد در نشست دیگری نیز این موضوع بررسی شود.

شهر علی آبادکتول در حاشیه جاده اصلی تهران – گرگان – مشهد واقع بوده که از حدود یک سال قبل با بهره برداری از کمربندی آن، مسافران و گردشگران عبوری کمتر از داخل این شهر عبور می کنند.

این شهرستان شامل چهار شهر علی آبادکتول ، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و 76روستا و جمعیتی افزون بر 132نفر است.

یکی از خواسته های مسوولین فاضل آباد در حوزه این شهرستان نیز تعیین محلی برای احداث دور برگردان در انتهای شهر (قبل از تقاطع غیر همسطح علی آباد- فاضل آباد) است که مشاورین طرح لازم است با توجه به نقش این مساله در کاهش بار ترافیکی کمربندی و فاضل آباد به آن توجه نمایند.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا