گوناگون

روند روبه رشد هتک حیثیت اینترنتی در کرمانشاه

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از روند روبه رشد هتک حرمت در فضای مجازی استان خبر داد.

سرهنگ اسدالله زحمتکش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به کشف 100 درصدی جرایم اینترنتی استان در هفت ماهه ابتدای امسال، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و هتک حیثیت را بیشترین تخلف اینترنتی در استان طی این مدت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه بیش از 80 نفر دستگیر شدند که بیش از 75 نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

زحمتکش تحصیلات بیشتر مجرمین در حوزه جرایم اینترنتی را بالای فوق دیپلم عنوان و تصریح کرد: بیشتر مجرمان اینترنتی دارای تحصیلات بالا بوده و سن بیشتر آنها نیز 18 تا 30 سال است.

وی از افزایش موارد هتک حیثیت در فضای مجازی استان خبرداد و در همین راستا توصیه کرد: افراد حتی المقدور از عضویت در شبکه‌های جتماعی خودداری کنند.

زحمتکش تصریح کرد: چنانچه افراد اصرار بر عضویت در این شبکه‌ها داشته و خطرات آن را به جان می‌خرند، باید از قراردادن تصاویر شخصی خود بر روی این شبکه‌ها خودداری کنند، زیرا این کار احتمال سوءاستفاده برخی افراد سودجو از تصاویر شخصی آنها را فراهم می‌کند.

رییس پلیس فتا کرمانشاه اظهارکرد: عضویت در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خطراتی به مراتب بیشتر داشته، زیرا با قرار دادن هرگونه عکس شخصی در این شبکه‌ها افراد به راحتی می‌توانند با در اختیار داشتن شماره تلفن همراه فرد به آن تصاویر دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در برخی دیگر از این شبکه‌های تلفن همراه بدون در اختیار داشتن تلفن همراه با قرار گرفتن در فاصله چند متری فرد می‌توان تمام تصاویر شخصی فرد که بر روی شبکه اجتماعی قرار دارد را مشاهده کرد.

زحمتکش همچنین از بالا بودن میزان تخلف برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد در استان خبرداد و اظهار کرد: در این راستا توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان رمز دوم عابر بانک خود را در اختیار اشخاص نا آشنا و یا کافی‌نت‌ها قرار نداده و به راحتی به هر کسی اعتماد نکنند.

زحمتکش تصریح کرد: چنانچه افراد به دلیل کم سوادی مجبور هستند رمز دوم کارت خود را در اختیار کافی نت ها قرار دهند، بهتر است به محض خروج از کافی نت با مراجعه به دستگاه عابر بانک نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا