Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

رونمایی از نخستین موشک ساخته شده با چاپگر سه بعدی + عکس

به گزارش میهن پست – پیشرفت فناوری چاپ سه بعدی به اندازه ای سریع است که امروزه تقریبا هر چیزی را می توان چاپ کرد. از اندام های داخلی بدن انسان تا خودرو، چاپگرهای سه بعدی تقریبا هر چیزی را که تصور کنید برای شما چاپ می کنند. این در شرایطی است که یک تیم انگلیسی قصد دارند تا چاپ سه بعدی را وارد حوزه جدیدی کرده و نخستین موشک چاپ سه بعدی شده جهان را به فضا پرتاب کنند.

رونمایی از نخستین موشک با چاپگر سه بعدی
رونمایی از نخستین موشک با چاپگر سه بعدی

ناسا تا پیش از این اقدام به چاپ سه بعدی برخی از قطعات موشک کرده بود اما این برای نخستین بار است که کل یک موشک با استفاده از این فناوری شکل می گیرد. به گفته “لستر هاینز” یکی از اعضای تیم سازنده این موشک، چاپ سه بعدی متناسب با علم ساخت موشک است. با استفاده از این فناوری به راحتی می توان اشکالی پیچیده که ساخت آنها به روش های دیگر امکان پذیر نیست را خلق کرد. همچنین چاپ سه بعدی فرآیند پالایش نمونه های اولیه را تسریع می کند.
رونمایی از نخستین موشک با چاپگر سه بعدی
جای شگفتی نیست که ساخت موشک با چاپگر سه بعدی وظیفه آسانی نبوده است. تیمی متشکل از ۳۰ نفر از جمله مهندسان هوانوردی به مدت چهار سال برای تکمیل این پروژه کار کرده اند. به گفته هاینز، بزرگترین چالش یافتن پیشرانه موشک مناسب برای حرکت در ارتفاعات بالا بوده است.

قرار است این موشک چاپ شده در ادامه سال جاری میلادی از نیو مکزیکو به فضا پرتاب شود. در ابتدا یک بالن هلیوم موشک را تا ارتفاع ۶۵ هزار پا (۲۰ هزار متر) بالا برده و از آنجا موشک حرکت خود را با سرعت یک هزار مایل بر ساعت (یک هزار و ۶۱۰ کیلومتر بر ساعت) به سمت فضا آغاز می کند.
رونمایی از نخستین موشک با چاپگر سه بعدی
هزینه چاپ این موشک سه کیلوگرمی برابر با ۶ هزار پوند بوده است و پس از پرتاب با استفاده از یک خلبان خودکار عملیات بازگشت به زمین صورت می گیرد. تمامی این مراحل با دوربین ویدئویی نصب شده روی موشک فیلمبرداری می شوند.

منبع:highwaymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا