گوناگون

شهرک فناوری گیلان در شهرک صنعتی سفید رود رشت احداث می شود

به گزارش خبرنگار مهر، طهمورث لاهوتی اشکوری ظهر چهارشنبه در نشست بررسی احداث شهرک فناوری در استان افزود: شهرک فناوری مجموعه ای که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولید، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری لازم برای ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری های جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیت های این عرصه را پدید می آورد.

وی در ادامه به ضرورت ایجاد شهرک فناوری اظهارداشت: کسب و کارهای تولیدی ( کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط ) به عنوان موتور محرکه اقتصادی محسوب می شوند و نیازمند توجه و حمایت لازم است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: با توجه به ماهیت کسب و کارهای تولیدی و عدم وجود منابع و امکانات در دسترسی مستقیم به فناوری های روز دنیا، سازمان های متولی دولتی مسئول فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای خلق، توسعه و اشاعه فناوری در کسب و کارهای تولیدی است.

وی در بحث اهداف کلان ایجاد شهرک های فناوری افزود: کمک به توسعه اقتصادی مناطق و سراسر کشور، کمک به ایجاد رشد کسب و کارهای تولیدی مبتنی بر فناوری با تاکید بر تولید کنندگان بخش خصوصی، کمک به تحقق اهداف و اسناد بالا دستی ( سند چشم انداز 20 ساله، سند راهبردی توسعه صنعتی کشور، برنامه پنجم توسعه، سند توسعه علم و فناوری کشور، غیره) در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالاتراز اهداف کلان ایجاد شهرک های فناوری هستند. 

لاهوتی در ادامه به توضیح سیاست های کلان در ایجاد و راهبری شهرک های فناوری اشاره کرد و اذعان داشت: از آنجائیکه یکی از مهمترین وظایف شهرک های فناوری ایجاد رابطه مناسب بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی، متخصصان، مشاوران صنعتی و کسب و کارهای تولیدی است، وجود ظرفیت های لازم از نظر موارد مزبور در مجاورت محل ایجاد شهرک های فناوری ضروری است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی یادآورشد: در گذشته هفت استان کشور مجهز به شهرک فناوری شده اند و گیلان هشتمین استانی که دارای این شهرک می شود.

وی تصریح کرد: این شهرک به مساحت 23 هکتار و در شهرک صنعتی سفید رود احداث خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا