گوناگون

رویکرد بسیج سازندگی توانمندسازی جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالسعید رنجبر شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: بسیج سازندگی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی، موظف است بستر مناسب برای خودباوری و توانمندسازی همه جوانان ایجاد کند.

رنجبر با بیان اینکه طرح سازندگی هجرت در طول هشت سال گذشته نهادینه شده است اظهار داشت: این طرح از اول تیرماه هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: جمعیت هدف این نهاد همه جوانان در رده سنی 15 تا 29 سال و همه جوانان سرمایه های کشور و نظام هستند.

رنجبر اظهار داشت: آموزش و پرورش استان مازندران هر سال در کشور رتبه نخست را دارد و دستگاهی است که 13درصد جمعیت هدف ما را در بر دارد و از یک میلیون جوان مازندرانی از سن 15تا 29 سال را این دستگاه پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به تفاوت میان اوقات فراغت و غنی‌سازی اظهار داشت: در غنی‌سازی جوان هدفمند فعالیت می‌کند و منظور این است که کارگروهی در بین جوانان نهادینه شود.

مسئول بسیج سازندگی مازندران ادامه داد: جوان باید به این باور برسند که کشوری که در حال حاضر 5 میلیون دانشجو دارد که برابری می‌کند با تمامی کارمندان کشوری و لشکری چاره ای جز خودباوری و خود اتکایی ندارد و باید در حین تحصیل به یک مهارتی برسند.

رنجبر گفت: بسیج سازندگی با تعداد سه هزار و 400 نفر کار را آغاز کرد و پایان سال 91 با 14هزار نفر کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اشاره به ابلاغ استاندار در سال جاری به تمامی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: همه دستگاه ها به همکاری و سهم پذیری موظف شدند و در جلسه ای که خردادماه جاری برگزار شد مقرر شد همه دستگاه ها جذب جوانان را داشته باشند تا در تابستان هیچ یک از جوانان بیکار نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا