گوناگون

رویکرد شهرداری ارومیه در سال آینده توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب عبداله‌زاده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت در شش ماهه دوم سال جاری با بیان اینکه نگاه تمام دست اندرکاران مدیریت شهری نگاه مهندسی فرهنگی است عنوان کرد: اولین فرصت و گام در این خصوص تدوین نقشه راه است که در این زمینه با بهره‌گیری از تجربه و تخصص کارشناسان برنامه های هدفمندی را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف در اولین برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی اقدام به برگزاری جشنواره “پرواز فلامینگوها بر فراز شهر عاشقان والیبال” و اجرای مراسم رونمایی از تیم، تمبر، لباس، پکیج مخصوص هواداران والیبال ارومیه است که 25 مهرماه امسال برگزار می شود.

عبدالله زاده اضافه کرد: برای تکمیل کردن پازل مطرح شدن ارومیه به عنوان شهر عاشقان والیبال جشنواره والیبال محلات در ارومیه با حضور 200 تیم والیبال از محلات مختلف شهر ارومیه است که به نام 200 شهید محلات مزین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار ارومیه کشف استعدادهای والیبال و تحویل آن به جامعه ورزش استان، اثبات نامگذاری ارومیه به عنوان شهر عاشقان والیبال را از پیوست های فرهنگی این جشنواره ها عنوان کرد و اظهارداشت: هدف شهرداری ارومیه از ورود به ورزش حرفه ای در رشته والیبال دفاع و حمایت از جایگاه این ورزش در ارومیه است.

وی از آغاز مسابقات والیبال ارومیه محلات با حضور دو هزار و 400 وزشکار خبر داد و افزود: این جشنواره با شرکت بی سابقه 200 تیم با هدف جذب و شناسایی نخبه های خودجوش والیبال ارومیه آغاز شده که با نام یادواره سرداران شهید ارومیه و با شعار “هر محله یک تیم والیبال” در رده های سنی زیر 14، زیر 16، زیر 18 و بزرگسالان برگزار می شود.

عبدالله زاده همچنین در ادامه برگزاری جشنواره کودک و اسباب بازی با حضور بیش از 10 هزار کودک و والدین آنان را از دیگر برنامه های موفق این معاونت اعلام کرد و گفت: شناساندن اسباب بازی های سنتی و داخلی از جمله اهداف این جشنواره است.

IMG12501646

پنج مجتمع شهر بانو در ارومیه ایجاد می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد 5 مجتمع شهربانو در نقاط مختلف ارومیه خبر داد و اظهارداشت: این مجتمع ها  با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت بانوان و اشتغال محوری در نقاط مختلف ارومیه در گام اول به صورت ساختمان استیجاری ایجاد می شود و در گام های بعدی با خریداری ساختمان ویژه تعداد این مجتمع ها نیز افزایش می یابد.

عبدالله زاده فعال سازی سه فرهنگسرای ارومیه و آغاز فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی، توجه به مسایل اجتماعی در نقاط مختلف ارومیه را از دیگر برنامه های این معاونت در سالجاری و سال آینده برشمرد و گفت: تحقق این اهداف نیازمند مشارکت همگانی است.

وی در خصوص آغاز فعالیت گسترده پارک ترافیک ارومیه گفت: پیشتر این پارک فقط در شیفت صبح فعال بود و با تعطیل شدن مجتمع دنیای بازی کودکان محل مناسبی برای بازی و تفریح نداشتند و مقرر شد که پارک ترافیک در شیفت بعدازظهر نیز در اختیار کودکان قرار گیرد.

عبدالله زاده همچنین در خصوص جلوگیری از موازی کاری فعالیت های فرهنگی در مجموعه شهرداری ارومیه اظهارداشت:  تمام تلاش ما این است که از موازی کاری و تک روی جلوگیری کنیم و با انسجام بخشی به برنامه ها سطح کیفی و کمی تمامی رویدادها و جشنواره های فرهنگی را بالا ببریم.

IMG12275977

40 ورزشگاه روباز  محلی در ارومیه ایجاد می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار ارومیه در ادامه از ساخت و راه اندازی 40 ورزشگاه روباز کوچک و محلی در ارومیه خبر داد و گفت: در حال حاضر آماده سازی 40 فضای ورزشی روباز را در دستور کار داریم و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی گفت: اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در ایام محرم، رونمایی از کتاب ارومیه، اجرای همایش تجلیل از خانواده های شهدای شهروندی که در بمباران روز 11 بهمن شهر ارومیه به شهادت رسیده اند، گرامیداشت دوم بهمن روز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه، حمایت از اجرای طرح پیاده روی پرس که استارت آن از سوی دانشگاه صنعتی ارومیه زده شده است از جمله برنامه های کوتاه مدت این معاونت تا پایان سال جاری است.

عبدالله زاده در خصوص مشکل محدودیت فضاهای ورزشی شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون تمامی سالن های ورزشی آموزش و پرورش در اختیار ما گذاشته شده است ولی این امر نباید ما را راضی کند که در رابطه با ساخت پروژه های اختصاصی برای شهرداری ارومیه اقدامی نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا