گوناگون

رکود کمر تولیدکنندگان البرزی را خم کرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: تورم، کمبود نقدینگی و رکود کمر تولیدکنندگان البرزی را خم کرده است.

حسین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: از مجموع معوقات بانکی کشور تنها 14 درصد به بخش تولید اختصاص دارد و مابقی به بخش‌ها و حوزه‌های دیگر مربوط است.

وی افزود: اگر دولت تنفسی دو یا سه ساله به واحدهای تولیدی بدهکار بدهد بدون شک این واحدها می‌توانند با افرایش سرمایه در گردش و بالابردن توان تولیدی خود معوقات خود را پس از این بازه زمانی پرداخت کنند.

طوسی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در پرداخت معوقات بانکی دچار مشکل شده که این امر ناشی از نوسانات نرخ ارز، افزایش فشار تحریم‌ها و کاهش ارزش پولی کشوردر طول چند سال اخیر بوده که صرفاً گریبان بخش‌های تولیدی بخش خصوصی را نگرفته، بلکه همه واحدها از این مشکلات متضرر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر اشتغال کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد کرده‌اند، بنابراین اگر این واحدها صرفاً به دلیل بدهی بانکی تعطیل شوند بدون شک اشتغال کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت تولیدی بنگاه‌های اقتصادی استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این بنگاه‌ها تنها از 30 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند که این به معنای بحران واقعی در امر تولید استان است.

طوسی تاکید کرد: تورم، کمبود نقدینگی و رکود حاکم کمر تولیدکنندگان البرزی را خم کرده و باعث شده تولیدات آنها تا 70 درصد کاهش پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان گفت: این کاهش تولید به معنای ضرر و خسارت جبران‌ناپذیر به پیکره اقتصاد استان است که باید فکری به حال آن شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا