گوناگون

کارخانه سیمان سیستان به نفس افتاده

مدیرعامل کارخانه سیمان زابل گفت: قرارداد تامین سوخت کارخانه تا پایان شهریور به اتمام رسیده و ذخایر سوخت ما نهایتاً 10 روز می‌تواند پاسخگوی نیاز کارخانه باشد.

احسانفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، از شرایط فعلی سوخت این کارخانه به شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: قرارداد ما با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جهت تامین سوخت مورد نیاز کارخانه که روزانه چیزی قریب به 14 تریلی مازوت است تا پایان شهریور ماه بوده و مخازن ذخیره‌ای ما نیز حداکثر پاسخگوی 10 روز از نیاز سوختی کارخانه است؛ با این وجود با اتمام سوخت ما مجبور به خاموش کردن کوره‌ها و تعطیلی کارخانه هستیم که این امر منجر به سرد شدن قطعات می‌شود و در صورت راه اندازی مجدد هزینه‌های سنگین و خسارات میلیاردی به تاسیسات کارخانه وارد می شود.

وی در ادامه گفت: تفاوت قابل توجه قیمت سوخت مصرفی کارخانه‌های مازوت سوز با گاز مصرفی در کارخانه های سیمان گازسوز سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده تا جایی که بسیاری از کارخانه‌ها را آستانه تعطیلی قرار داده است.

احسانفر با اشاره به اینکه دولت خود را موظف به پرداخت مابه تفاوت هزینه نسبت به گاز کرده و قرار بر این بوده که این مبلغ از محل اعتبارات یارانه به صورت کارت اعتباری انرژی به کارخانه‌های مازوت سوز تعلق گیرد افزود: گفت وگوهایی با معاون وزیر داشتیم و وی برای رفع این مشکل قول مساعدت داده است.

احسانفر در پایان ابراز امیدواری کرد تا با کمک و حمایت ارگان‌ها و دست اندرکاران در بحث صادرات سیمان به کشورهای همسایه اعم از گمرک، سازمان ملی پخش فراورده‌های نفتی، بنادر و کشتیرانی، حمل ونقل پایانه‌ها و دیگر سازمان‌های تاثیرگذار بتوان با توجه به بازار خوب این محصول در کشورهای همسایه حجم مناسبی از سیمان تولبدی در این کارخانه را به فروش رساند و درهای جدیدی از تجارت و ارزآوری را به روی صنایع استان گشود.

لازم به ذکر است کارخانه سیمان سیستان با هدف تولید سالیانه 1میلیون تن سیمان خاکستری در شمال استان سیستان و بلوچستان و در منطقه سیستان فعالیت دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا