گوناگون

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی: سنجش سلامت کودکان هفت سال در آذربایجان شرقی آغاز شد

81195306 5750864

رضا خانمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال 21 مین سال اجرای این برنامه است، افزود: هدف این برنامه ارزیابی وضعیت جسمانی، عاطفی، رفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در دو قسمت پایگاه های سنجش آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی انجام می شود.

خانمحمدی تعداد پایگاه های سنجش در استان را 50 پایگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 14 پایگاه در سطح شهر تبریز و 36 پایگاه در مناطق مستقر است و 300 نفر از عوامل اجرایی کار ارزیابی و سنجش را در این پایگاه ها انجام می دهند.

وی اظهار کرد: این برنامه در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود که در مرحله مقدماتی کودک از نظر جسمی و ذهنی بررسی شده و ضمن ثبت ارزیابی ها در شناسنامه سلامت، در صورت وجود مشکل برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع داده می شود.

خانمحمدی گفت: موارد ارزیابی شامل ارزیابی بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری، مشکلات جسمی و حرکتی و رفتاری است.

وی با بیان اینکه این برنامه در تمام نقاط شهری و روستایی استان اجرا می شود، افزود: در روستاهایی که پایگاه سنجش وجود ندارد، پایگاه سیار اعزام و در روستاهای دور افتاده و صعب العبور نیز خانه های بهداشت ملزم به انجام این کار هستند.

704/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا