گوناگون

تصادفات رانندگی در دو ماهه اول امسال 22 درصد کاهش داشته است

81195273 5750811

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ˈمحمد مرادیˈ روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: در حالی که طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال گذشته در مجموع 72 فقره تصادف در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به وقوع پیوست این تعداد در ماه های یادشده سال جاری به 58 فقره کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز اصلی ترین عامل تصادفات جاده های استان است، خاطرنشان کرد: 31 درصد تصادفات به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت بالا بوده است و پس از آن عدم توجه به جلو با 19درصد و انحراف به چپ با 14 درصد در جایگاه های بعدی علت های تصادف قرار دارند.

سرهنگ مرادی، خطای انسانی را علت 70 درصد تصادفات ذکر کرد و گفت: 30 درصد باقیمانده تصادفات نیز به علت شرایط جاده ای، آب و هوایی و مسائل طبییعی و غیر قابل پیشبینی ذکر کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین تصادفات بین ساعات 12 ظهر تا 20 شب به وقوع می پیوندد، گفت: بیشترین تصادفات مربوط به خودروهایی است که رانندگان آن ها بین 25 تا 44 سال سن دارند.

** طرح تابستانی پلیس راه در دو مرحله به اجرا درمی آید

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه به آغاز طرح تابستانی این مرکز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در دو مرحله اجرا خواهد که مرحله اول آن از فردا (چهارشنبه 21 خرداد) آغاز و تا 9 تیرماه ادامه می یابد.

سرهنگ مرادی ادامه داد: با آغاز ماه مبارک رمضان این طرح متوقف خواهد شد اما با پایان یافتن این ماه و از تاریخ پنجم مرداد مرحله دوم طرح آغاز و تا پنجم مهرماه ادامه می یابد.

وی گفت: کار در مرحله دوم مرحله سنگین تر خواهد بود چرا که حجم سفرها افزایش خواهد یافت و از آنجایی هم که امکان افزایش تصادفات نسبت به مرحله اول طرح وجود دارد با کلیه نیروهای امدادی برای استقرار نیروهای خود در کنار پلیس راه ها هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مرادی در پایان گفت: برنامه های بسیار مفصلی برای اجرای هرچه بهتر طرح تابستانی پلیس راه تدارک دیده شده است و با تمام توان در خدمت همشهریان و هموطنان گرامی برای اینکه سفری ایمن و مطمئن داشته باشند، خواهیم بود.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا