گوناگون

رییس جهاد کشاورزی آذرشهر: منابع آبی موجود جوابگوی آبیاری سنتی نیست

81154589 5678422

فیروز طلوع حیات روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری به منظور مقابله با بحران کم آبی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد آب کشاورزی این شهرستان از طریق چشمه ها و قنوات تامین می شود که در سال های اخیر در اثر کاهش نزولات آسمانی آب آن ها بسیار کاهش یافته است.

رییس جهاد کشاورزی آذرشهر با تاکید بر لایروبی و بهسازی کانال های آب کشاورزی و اصلاح قنوات اظهارکرد: کشاورزان باید برای استفاده بهینه از آب های موجود ایجاد روش آبیاری قطره ای و تحت فشار را ترویج کنند.

طلوع حیات جایگزین کردن محصولات کشاورزی نیاز به آب کم با محصولات نیاز به آب بیشتر را از دیگر راهکار های جبران کمبود آب کشاورزی دانست و افزود: زارعان باید به نسبت آب های موجود نوع کشت محصولات خود را انتخاب کنند.

وی عمده محصولات زراعی شهرستان آذرشهر را سیر، پیاز، سیب زمینی، گندم ، ذرت و باغی را نیز گردو، بادام ، زردآلود، آلوچه سبز ذکر کرد و گفت: برای آبیاری بیشتر این محصولات آب زیاد و کافی مورد نیاز است.

رییس اداره منابع آب آذرشهر هم میزان بارندگی سال آبی جاری را حدود 220 میلی متر اعلام کرد و گفت: قبل از سال های خشکسالی متوسط بارندگی و نزولات آسمانی در حوزه این شهرستان بالای 400 میلیمتر ثبت شده است.

7226/704/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا