گوناگون

طرح های پژوهشی با موضوع بررسی علل قاچاق کالا حمایت می شوند

81154579 5678389

به گزارش ایرنا ˈمحمد ابراهیم الهی تبارˈ شامگاه سه شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: در این خصوص طرح های پژوهشی که جنبه اجرایی داشته و بتواند راهکارهای لازم را برای فرهنگ سازی در جامعه به منظور پیشگیری از استفاده از کالاهای خارجی ارائه کند حمایت می شوند.

وی ادامه داد:مدارس یکی از مکان های هدف در بحث فرهنگ سازی در خصوص استفاده نکردن از کالاهای خارجی است که در این برنامه های فرهنگی، آموزش های لازم به دانش آموزان برای استفاده نکردن از لوازم التحریر خارجی ارائه می شود.

وی اضافه کرد:نام کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این پس به جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تغییر می یابد و مصوبات مهم سال گذشته نیز همچنان دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارزیابی کمیسیون های استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس رعایت شاخص های 10 گانه، همدان در بین استان های سطح دو رتبه دوم را پس از استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده و در بین همه استان های کشور نیز رتبه سوم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان همدان نیز در این نشست گفت:عرضه نفت و گاز در حوزه حمل و نقل در استان همدان 9 درصد افزایش داشته است در حالیکه میانگین کشوری با 14 درصد کاهش مواجه بوده است.

ˈاصغر توفیقیˈ ادامه داد:68 درصد نفت و گاز تولیدی استان همدان نیز در بخش حمل و نقل صرف می شود در حالیکه میانگین سایر استان های کشور 61 درصد است.

وی با بیان اینکه در استان همدان در بخش تامین سوخت کشاورزی مشکلی وجود ندارد گفت:هم اکنون بیش از 165 میلیون لیتر حواله سوخت در دست مردم است که بیش از 151 میلیون لیتر از آن مصرف شده است.

576/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا