گوناگون

فرماندار: تردد زوار عتبات عالیات مهم ترین عامل توسعه پایدار قصرشیرین است

81154624 5678509

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈافشین رضاییˈ روز چهارشنبه در دیدار با تجار و پیله وران فعال در مرزهای خسروی و پرویزخان قصرشیرین افزود: بازگشت رونق به این شهرستان مرزی با تردد دوباره زوار از مرز خسروی امکان پذیر است لذا تلاش زیادی برای بازگشایی مجدد آن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در بازدید هفته گذشته معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از خسروی، مشکلاتی که در اثر بسته بودن این مرز برای شهروندان و بخصوص هتل داران و اماکن اقامتی ایجاد شده، مطرح شد.

وی گفت: در این بازدید تصمیم بر این شد که جلسه ای برای بررسی مرز خسروی و انجام تمهیدات لازم برای برقراری امنیت زوار در آن طرف مرز برگزار شود.

فرماندار قصرشیرین در ادامه به بیان مشکلات مرز پرویزخان پرداخت و گفت: با تفویض اختیاراتی که از سوی استاندار کرمانشاه به فرماندار قصرشیرین شده، در اولین اقدام مدیریت این مرز به فرمانداری واگذار شد و مشاور فرماندار و کسی که در انجام فعالیت های اقتصادی و گمرکی از تجربه لازم برخوردار است، مسوولیت آن را عهده دار شد.

وی افزود: فرمانداری یک نهاد حاکمیتی است و وظیفه نظارتی را بر عهده دارد و تلاش هایی که در گذشته برای این مرز رسمی صورت گرفته، کافی نیست.

وی افزود: وضعیت بازارچه به گونه ای بود که هر کس به راحتی مسوولیت آن را نمی پذیرفت و امیدواریم با تغییر مدیریت و با همکاری تجار و پیله وران این مرز بتوانیم در راستای ساماندهی آن قدم هایی بر داریم.

فرماندار قصرشیرین گفت: به هیچ عنوان موافق خودیاری در بازارچه نیستیم زیرا این کار فسادپذیر است و فرمانداری هم هیچ گونه درآمد مستقیمی از این مرز را ندارد.

وی اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری ها و شهرداری دستگاه هایی هستند که قانون به آنها اجازه می دهد با فعالیت در این مرز درآمدهای آن را وصول کنند ولی متاسفانه به دلیل پایبند نبودن سازمان همیاری شهرداری های کرمانشاه به تعهدات و عدم کارایی مورد نظر، تنها وصول درآمدها به شهرداری قصرشیرین واگذار شد.

وی در ادامه گفت: تمام شرکت های فعال در مرز پرویزخان از طریق مزایده و به صورت قانونی واگذار می شود و همچنین به دنبال آن هستیم که شرکت ورزشی که در گذشته فعال بوده دوباره زنده شود تا از ظرفیت های این بخش هم استفاده کنیم.

رضایی در پاسخ به سوال پیله وران در خصوص واردات سوخت از مرز رسمی پرویزخان گفت: سوخت یک کالای ترانزیتی است و کشور مبدا برای صادرات آن تعیین کننده است و وظیفه ما در این مرز ساماندهی این کامیون هاست.

وی افزود: افراد و بازرگانانی که قصد دارند در زمینه ترانزیت سوخت فعالیت کنند باید با طرف صادر کننده آن در کشور مبدا رایزنی هایی را داشته باشند و در صورت توافق آنها ترخیص آن، برای این افراد فراهم می شود.

تعدادی از بازرگانان و تجار فعال مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در مورد مسایل و مشکلات مرزهای شهرستان پرداختند.

ساماندهی ترانزیت سوخت، تشکیل اتاق بازرگانی در قصرشیرین و پیگیری وضعیت تجار مالباخته ایرانی در عراق از مسایل مطرح شده توسط پیله وران بود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و در امتداد این مرزهای مشترک، دو معبر رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان فعال است.

707/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا