گوناگون

زاهدان، کلان شهری با بیشترین سرانه بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان گفت: زاهدان در بین 14کلان شهر کشور دارای بالاترین سرانه میزان فرسودگی است، لذا موضوع کاهش معضلات و مشکلات ناشی از وجود بافت‌های فرسوده را با جدیت در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، محمدمهدی مرعشی افزود: تقریباً 20 درصد از مساحت 8000 هکتاری شهر زاهدان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد و با توجه به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه، موضوع سکونت 225 هزار نفر جمعیت در این محدوده زنگ خطری است که بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.

مرعشی اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مطالعات انجام شده 1700 هکتار از مساحت شهر زاهدان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اما آنچه که تا کنون به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است 1270 هکتار است که در این میان تفاوتی حدود 450 هکتار بین آنچه که وجود دارد با آنچه که تصویب شده است مشاهده می‌شود.

وی افزود: اخیراً با توجه به تشکیل کارگروهی جهت حل مسائل مربوط به بافت‌های فرسوده در سطح استان، تقاضای افزایش محدوده بافت فرسوده از 1270 هکتار به 1540 هکتار را به این کارگروه داده‌ایم تا با توجه به وضعیت موجود، بخش‌های دیگری جزو محدوده بافت فرسوده قرار گیرد و از این طریق بتوانیم محدوده بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهروندانی که املاک آنان در محدوده بافت فرسوده قراردارد توضیحاتی داد و گفت: محدوده بافت فرسوده شهر به سه قسمت به نام‌های تی1، تی2 و تی3 تقسیم شده است که به تریب 65 ، 75 و 90 درصد در هزینه‌های مربوط به صدور پروانه ساختمانی آنان توسط شهرداری تخفیف داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این تخفیفات تا پایان سال جاری معتبر و اجرایی خواهند بود و توصیه می‌شود که شهروندان از این فرصت استفاده کنند و با مراجعه به شهرداری‌های مناطق خود در راستای نوسازی و جوان‌سازی شهر اقدام کنند، ضمن این‌که به ازای هر واحد فرسوده 30 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که بعد از معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا