گوناگون

زایمان طبیعی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج 33درصد افزایش یافت

81227707 5806463

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرزاد وفایی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تعداد زایمان های سزارینی نیز در این بیمارستان از 15 اردیبهشت امسال تاکنون حدود 16 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع شش هزار و 369 مورد زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) در سال 92 ، دو هزارو 185 مورد آن زایمان های سزارینی بوده است.

وفایی کمبود ماما را یکی از چالش های اساسی این بیمارستان عنوان کرد و افزود: بر اساس شاخص های وزارت بهداشت به ازای هر یکهزار مورد زایمان باید 10 ماما باشد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به ازای هر یکهزار زایمان تنها سه ماما مشغول هستند.

وفایی تعداد ماماهای بخش زایمان این بیمارستان را 33 نفر اعلام کرد و یادآور شد: فعالیت برخی از نیروهای این بیمارستان در طول یک ماه با دو برابر استاندارد موجود وزارت بهداشت و قانون خدمات کشوری بیش از 224 ساعت است.

وی میانگین پذیرش بیمار در بیمارستان آموزشی و درمانی امام سجاد (ع) یاسوج را در طول یک ماه چهار هزارو 231 نفر اعلام کرد و گفت: میانگین اقامت بیماران نیز حدود 2.4 روز بوده است.

وفایی تعداد بخش های موجود این بیمارستان را 13 بخش با 250 تخت فعال عنوان کرد و افزود: اطفال، سی سی یو، زنان و زایمان، داخلی ، چشم، گوش و حلق و بینی، نوزادان و مراقبت های ویژه از جمله این بخش ها است.

رییس بیمارستان امام سجاد (ع) به مرگ مشکوک زن باردار در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: پرونده مرگ این زن باردارهم اکنون دردادگاه تجدید نظر اصفهان در دست بررسی است.

وی افزود: بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی با هرگونه کوتاهی و سهل انگاری کادر پزشکی و درمانی در زمینه مرگ زنان باردار و نوزدان برخورد قاطع خواهد داشت و هیچ بهانه و توجیهی در این راستا را نخواهد پذیرفت.

وفایی اظهار کرد: با توجه به اعلام و نظریه اولیه پزشکی قانونی استان کوتاهی کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) از پنج تا 35درصد است که منتظر اعلام نتیجه نهایی در این راستا هستیم.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا