Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

ویدیویی تماشایی و چشم نواز از زمستان برفی ایران زیبا

همه ما زمستان برفی ایران زمین را با خاطراتی خوب و بد نه یک بار بلکه به تعداد سال های عمرمان دیده و تجربه کرده ایم . اما امروز با یک ویدیو زیبا ، تصاویری دیدنی و جذاب را از زمستان برفی کشورمان ف آن هم از نقاط دیدنی و بکر را به شما تقدیم خواهیم کرد.

این ویدیو دیدنی که توسط یکی از هنرمندان ایرانی به نام رضا ناظمی تهیه شده است  را در حالی به شما تقدیم خواهیم کرد که کشورمان ایران همواره دارای طبیعتی زیبایی و چهار فصل است و در تمامی فصول، چشم‌اندازهای منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد؛ از همین رو زمستان ایران هم بسیاری تماشایی و خاطره‌انگیز است و  می‌توان جاذبه‌های زیادی را در این فصل از نظر گذراند. آبشارهای یخ‌زده، کوه‌های سفیدپوش، جنگل‌های برهنه که لباس سفید برفی بر تن کرده‌اند، همه از دیدنی‌های زمستانی ایران هستند؛ در ویدیو پیش رو می‌توانید گوشه‌ای از این زیبایی‌های زمستانی در نواحی شمالِ غربی کشورمان را ببینید و از چشم‌اندازهای طبیعی پیش روی‌تان نهایت لذت را ببرید.

در ادامه مطلب هم تعدادی از جاذبه‌های شمال غربی ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد سفری زمستانی به این ناحیه را داشتید، گزینه‌های زیر را در فهرست مقاصد سفرتان قرار دهید:

زمستان برفی ایران و پیست اسکی پیام تبریز 

پیست اسکی یام یا پیام، یکی از بهترین پیست‌های اسکی استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود و در دامنه‌های کوه میشوی مرند و در فاصله کمی از بزرگراه مرند-تبریز قرار گرفته است. نام این مکان در میان قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران قرار دارد و قدمتش به دوران پهلوی دوم می‌رسد. در حال حاضر این پیست زیر نظر فدراسیون اسکی و هیات اسکی استان آذربایجان شرقی اداره می‌شود و در روزهای برفی سال، آماده پذیرایی از ورزشکاران و گردشگران است.

زمستان برفی ایران و جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال، جاده‌ای است تماشایی و چشم‌نواز به طول 70 کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می‌شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان می‌رسد. قرار گرفتن این جاده در منطقه شمالی کشور، آن را تحت تاثیر اقلیم خاص این منطقه قرار داده؛ به طوری که در اغلب فصول سال بارش باران در آن مشاهده می‌شود. در فصل زمستان هم، می‌توان منظره برفی این جاده را از نظر گذراند.

زمستان برفی ایران و گردنه حیران

گردنه حیران مسیری حیرت‌انگیز و تماشایی با طول 35 کیلومتر است که در میانه‌های جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ایران شناخته می‌شود. این گردنه در منطقه‌ای ییلاقی قرار گرفته است و به عنوان آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان به شمار می‌رود. نام این گردنه را از این جهت حیران گذاشته‌اند که هر کسی با قرار گرفتن در آن مبهوت شگفتی خلقت می‌شود و حیرت‌زده به طبیعتی می‌نگرد که در هر ساعت با جلوه‌ای تازه غافلگیرش می‌کند. این گردنه رویایی، از یک طرف مشرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه است و در سوی دیگر آن جنگل‌هایی را می‌بینید که متعلق به کشور آذربایجان هستند و یکی از زیبایی‌های منطقه به شمار می‌روند.

زمستان برفی ایران و آبگرم گاو میش گلی سرعین اردبیل 

در سفر به سرعین، قدیمی‌ترین آبگرم ایران، آبگرم گاومیش گلی را هرگز از یاد نبرید. شاید بتوان گفت یکی از گرم‌ترین، غنی‌ترین و پر آب‌ترین آب‌های معدنی شهر همین چشمه است که خاصیت درمانی آن گردشگران و شهروندان زیادی را در طول سال به سمت خود می‌کشاند. آب این چشمه مثل سایر آب‌های گرم و معدنی، برای درمان بیماری‌های استخوانی و پوستی بسیار مفید است.

اگر شما هم عاشق زمستان و برف هستید حتما باید به نقاطی از کشورمان سفر کنید که بارش برف زمستانی به ابهت و زیبایی خاصی همراه است درست همانند ویدیو زیبا و دیدنی که در ادامه با هم در میهن پست تماشا خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا