Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

هک سایت علی بابا و سرقت اطلاعات کاربران ؟!

هک سایت علی بابا روز گذشته در حالی توسط رسانه های رسمی این شرکت منتشر شد که علی بابا هم اکنون در حال یکی از بزرگترین کمپانی های صنعت فروش بلیط در کشور است.

هک سایت علی بابا می تواند تبعات زیادی برای این کمپانی بزرگ داشته باشد. بی شک اعتماد برخی از کاربران به این سایت از بین خواهد رفت و حتی ممکن است برخی از مشتریان وب سایت های دیگر را برای خرید انتخاب کنند.

علی بابا هم اکنون باید تلاش کند تا در کنار تبلیغات فراگیرش، امنیت سرورها و سیستم هایش را تا جایی بالا ببرد تا احتمال تکرار چنین اتفاقاتی را به حداقل برساند.

علی بابا، بزرگ‌ ترین بازیگر آنلاین در صنعت گردشگری ایران، در دقایق ابتدایی بامداد امروز (۲۳ بهمن) اعلام کرد که تعدادی از سرورهایش هک شده اند و برخی از اطلاعات کاربران در اختیار هکرها قرار گرفته است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که تیم امنیت علی بابا اقدامات لازم را انجام داده و موضوع با کمک نهاد های قضایی و امنیتی در حال پیگیری است.

«مجید حسینی‌ نژاد»، هم موسس و «مسعود طباطبایی»، مدیر عامل علی بابا، هر کدام متنی را در حساب توییتر خود منتشر کرده‌ اند که حاکی از مسئولیت‌ پذیری و عذر خواهی در خصوص این اتفاق است:

«حفاظت از اطلاعات همواره برای ما در اولویت بوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت گرفته است.»

علی‌ بابا همچنین در بیانیه‌ اش اعلام کرده که اطلاعات تکمیلی در خصوص این حمله را اطلاع رسانی خواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست که هکرها در این حمله‌ی سایبری به چه تعداد از سرورهای علی بابا و به چه نوع اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده‌ اند. در حال حاضر دسترسی به وب‌سایت و اپلیکیشن علی بابا با اختلالی رو به رو نیست.

حالا باید منتظر بود و دید که شکل رفتار مشتریان به این اتفاق چه خواهد بود. آیا ممکن است علی بابا سهم خود را از بازار بلیط های هواپیما از دست دهد؟

منبع: alibaba

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا