Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid با سقف خورشیدی

سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid از فناوری‌های جدیدی بهره گرفت که از جمله آن‌ ها می‌توان به سقف خورشیدی اشاره کرد. قابلیت جدیدی که به گفته این شرکت می‌تواند میزان مسافتی را که می‌توان با این خودرو پیمود، ارتقا دهد.

طبق آنچه هیوندای اعلام کرده، سقف خورشیدی سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid می‌تواند حدود 700 مایل (1126 کیلومتر) در سال را به میزان مسافتی که این خودرو می‌تواند در حالت استفاده از پیشرانه الکتریکی بپیماید، اضافه کند.

سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid
سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid

لول‌های خورشیدی بکار رفته در سقف سوناتای جدید می‌توانند علاوه بر تزریق برق به پیشرانه هیبریدی این خودرو، باتری 12 ولتی را نیز که از آن برای تامین انرژی استارتر و دیگر قطعات خودرو استفاده می‌شود، شارژ کند.

طبق گفته هیوندای ، در خودرو سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid با سقف خورشیدی دیگر نگرانی بابت تامین انرژی سیستم‌ های اطلاعاتی-سرگرمی‌ و یا کنترل وضعیت آب و هوایی در هنگامی‌که خودرو خاموش است، وجود نخواهد داشت. البته هیوندای اولین شرکتی نیست ه به استفاده از سقف‌ های خورشیدی اقدام کرده و می‌توان این طراحی را در مدل‌های دیگری همانند کارما رووئو و فیسکر اوشن نیز مشاهده کرد.

سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid
سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid

اخیرا یک استارتاپ هلندی نیز تحت عنوان Lightyear نیز در حال طراحی و ساخت خودرویی است که انرژی مورد نیاز آن برای حرکت از طریق سلول‌ های خورشیدی تامین می‌شود. اما از آنجایی که سلول‌های خورشیدی نسبتا سنگین و گران‌ قیمت‌اند و در تبدیل انرژی خورشیدی به برق نیز چندان بهینه عمل نمی‌کنند، فعلا نمی‌ توان نسبت به اثربخشی و کارایی آن‌ها با اطمینان خاطر صحبت کرد.

سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid

با این حال، مصرف سوخت مدل 2020 هیوندای سوناتا هیبریدی در شهر حدود 21 کیلومتر در ازای هر لیتر عنوان شده است که این کارکرد، تقریبا برابر با عملکرد تویوتا پریوس است.

با این حال سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid به پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز شده که روی هم رفته، قادرند نیرویی معادل 192 اسب بخار را به چرخ‌های جلویی خودرو تزریق کنند.

فروش سوناتا هیبریدی 2020 sonata hybrid طی چند ماه آینده آغاز خواهد شد. اگرچه هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو اعلام نشده اما انتظار می‌رود که با قیمت پایه 24330 دلار به دست خریداران برسد.

منبع : hyundaiusa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا