Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

زنبور رباتیک مریخی Marsbees به مریخ فرستاده خواهد شد + عکس

زنبور رباتیک مریخی Marsbees در حالی توسط دانشمندان آمریکایی و ژاپنی ساخته‌ شده است که قرار است این زنبور رباتیک مریخی ماموریت‌ های مختلف مانند عکسبرداری و جمع‌ آوری نمونه در مریخ را انجام دهد.این در حالی است که در حال حاضر مریخ نورد کنجکاوی این ماموریت را به عهده دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

با این حال و با ساخت زنبور رباتیک مریخی Marsbees در آینده نزدیک شاهد حضور زنبورهایی رباتیک سطح مریخ خواهیم بود که می توانند در کاوش های فضایی و البته رصد وضعیت مریخ و حتی سایر سیاره های منظورمه شمسی به انسان کمک کنند.

زنبور رباتیک مریخی Marsbees

بنابراین برای عملی شدن این پروژه دانشمندان آمریکایی و ژاپنی نوعی زنبور رباتیک مریخی Marsbees که به زنبور مریخی معروف شده ، ساخته‌ اند که اندازه آن شبیه زنبورهای معمول است و تنها نکته متمایز آن وجود بال‌ هایی بزرگ‌ تر است زیرا این گجت برای پرواز در جو مریخ نیازمند به نیروی بیشتری برای پرواز دارد .

زنبور رباتیک مریخی Marsbees مجهز به سیستم های مخابرات هستند که به طور مداوم با محققان روی زمین در ارتباط هستند. گجت‌های مذکور می‌توانند انتشار گاز متان در سیاره را اندازه گیری کنند،عکس بگیرند و نمونه برداری انجام دهند.

زنبور رباتیک مریخی Marsbees

به عبارت دیگر ربات‌ها می‌توانند فعالیت‌هایی انجام دهند که در ماموریت‌های فضایی سرنشین دار انجام می‌شود و علاوه بر آن ، زنبور رباتیک مریخی Marsbees مزیت‌ های بیشتری نسبت به کاوشگرها دارند و این که آن ها می‌توانند سریع‌ تر و با وضعیتی بهتر از مریخ نوردها حرکت کنند.

 

منبع   slashgear

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا