Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در اقیانوس آرام و در سواحل تاهیتی سقوط کرد

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در حالی در اقیانوس آرام و در سواحل تاهیتی سقوط کرد که فضاپیمای چینی Tiangong-1 بعد از دو سال سرگردانی در اطراف زمین، انتظار میرفت که روز 12 فروردین به سمت زمین سقوط کند ، سرانجام روز یکشنبه ساعت 1:15 دقیقه بامداد به وقت انگلیس با سطح زمین برخورد کرد و پرونده این پروژه فضایی عظیم چینی برای همیشه بسته شد.

با این حال اگر اخبار مربوط به ایستگاه فضایی تیانگونگ چین را در میهن پست دنبال کرده باشید از چگونگی ساخت و ارسال این فضاپیمای چینی به فضا ، حتما جویا هستید. سرانجام  ایستگاه فضایی تیانگونگ چین بالاخره با سرعت 17  هزار مایل بر ساعت در اقیانوس آرام (سواحل تاهیتی) فرود آمد. بخش اعظم این فضاپیما هنگام ورود به اتمسفر زمین سوخته بود.

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین

فضاپیمای Tiangong-1» در سال ۲۰۱۱به عنوان بخشی از برنامه‌های آزمایشی سازمان فضایی چین به مدار زمین ارسال شد. ابتدا قرار بود در سال 2013 میلادی دوره فعالیت آن تکمیل شود اما ماموریت آن به طور مداوم ادامه یافت.

همچنین ورود آن به مدار زمین برنامه ریزی شده بود. اما درنهایت Tiangong-1 در مارس 2016 از دسترس خارج شد. نخست پیش بینی می‌ شد که این فضاپیما در 2017 به سمت زمین سقوط کند اما این رخداد تلخ فضایی برای چینی ها تا روزهای گذشته طول کشید.

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین

بدنیست بدانید که ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در مقایسه با ایستگاه فضایی بین‌المللی که حدود 900 متر مربع و اندازه یک زمین فوتبال مساحت دارد، اندازه ایستگاه فضایی تیانگونگ تنها 15 متر مربع بوده و فقط دو نقر قادر به قرارگیری درونش بودند. چین در سال 2016 و بعد از جایگزینی ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 با تیانگونگ-2 اعلام کرد کنترل نخستین مدارگرد خود را از دست داده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا