گوناگون

زنگنه: تاثیرپذیری از سیاست، چالش اصلی بازار جهانی انرژی است

81165096 5697326

زنگنه که برای شرکت در چهاردهمین نشست بین المللی انرژی به همراه هیاتی به مسکو سفر کرده است روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امنیت تقاضا از نیازهای مبرم بازار انرژی است و نباید بازار تحت تاثیر سیاست از تعادل خارج شود.

وزیر نفت گفت: در این اجلاس از کشورها دعوت شد تا برای ثبات قیمت و همچنین تعادل در عرضه و تقاضا مذاکرات دو و چندجانبه میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان و سازمان های بین المللی را تقویت کنند.

زنگنه افزود: جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دارنده نخستین منابع گاز و سومین منابع نفت و در مجموع بالاترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان است و نمی توان آن را نادیده گرفت و به دور از سیاست و تحریم باید به بازار اجازه فعالیت و کار داد.

وی تاکید کرد: ایران باید متناسب با ظرفیتها سهم خود را در بازار انرژی ایفاء کند.

وزیر نفت همچنین با یادآوری اهمیت بهره گیری از سوخت پاک گفت: سازمان های بین المللی و مصرف کنندگان به جای سوخت های غیرپاک باید از گسترش استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک حمایت کنند.

زنگنه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سهم استفاده از گاز طبیعی را به 78 درصد افزایش داده و با این اقدام سهم بزرگی در کاهش آلایندگی زیست محیطی داشته است.

وزیر نفت کشورمان ادامه داد: بازدهی انرژی در ایران پایین است و برای بهبود آن به همکاری سازمان های بین المللی نیاز داریم.

چهاردهمین نشست بین المللی انرژی در سطح وزارتی و با عنوان جغرافیای جدید انرژی و آینده امنیت آن، امروز (پنجشنبه) با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان و هیات همراه وی در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا در این نشست دو روزه بیش از 200 تن از مقام های ارشد از 50 کشور جهان و 15 سازمان بین المللی، تغییر توازن در مصرف انرژی را بررسی می کنند.

بررسی تغییر مسیرهای انرژی و نیز دخالت دادن رویکردهای سیاسی در بازار جهانی انرژی، از جمله چالش هایی است که شرکت کنندگان در این نشست دو روزه درباره آن تبادل نظر می کنند.

اروپام/۵۱۸ ** 2023

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا