گوناگون

بحران کم آبی به روستاهای خلخال رسید

81165084 5697263

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: ادامه پدیده کاهش بارندگی ها و خشکسالی همراه با پایین رفتن سطح آب سفره های زیرزمینی در تابستان امسال مشکل ساز خواهد شد.

وی با بیان این که در سال گذشته آب 11 روستای کم آب این شهرستان به کمک استفاده از تانکرهای آب رسانی تامین شد گفت: احتمال افزایش تعداد این روستاها به دو برابر و یا بیشتر در تابستان امسال دور از انتظار نیست.

وی افزود: مسوولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال باید برای تامین تانکرهای آبرسان برای آبرسانی به روستاهای کم آب خلخال و تامین آب شرب اهالی این روستاها تلاش کنند.

وی با اشاره به محدودیت اعتباری امسال گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های آبرسانی روستایی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست ولی در عین حال برای تامین اعتبار لازم ادامه کار این پروژه ها با استفاده از هرگونه راهکار ممکن تلاش خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به اینکه سرما زدگی باغات میوه در بهار امسال بالغ بر80 میلیارد ریال به باغداران این شهرستان خسارت زده ،اظهار کرد: 72 میلیارد ریال از این خسارت مربوط به سرمازدگی سردرختی درختان میوه و هشت میلیارد ریال نیز از جانب بارش تگرگ در اردیبهشت ماه است.

احمدی گفت: در صورت ادامه روند کاهش بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی وارد شدن خسارت به بخش وسیعی از محصولات زراعی کشاورزان خلخال نیز دور از انتظار نیست.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا