گوناگون

وزیر راه و شهرسازی: آذربایجان شرقی می تواند کشور را از رکود خارج کند

81165129 5697378

عباس آخوندی پنجشنبه شب در جمع پیمانکاران و فعالان حوزه راه و شهرسازی این استان در تبریز با اشاره به اینکه امکانات بخش خصوصی بسیار گسترده تر از دولت است، افزود: توجه به آذربایجان شرقی آثاری فرامنطقه ای خواهد داشت.

وی بر ضرورت استفاده ازتوان و تجربیات دفاتر مهندسی در کارهای عمرانی کشور تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به جای کنترل باید به وظیفه اصلی خود که آموزش مهندسان و ارتقای سطح علمی اعضای خود می باشد بپردازد و کار نظارت و کنترل را به دفاتر مهندسی بسپارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جریان اجرای طرح مسکن مهر انبوه سازان به پیمانکاران تبدیل شدند و این موضوع به صنعت ساختمان لطمه زد.

آخوندی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن تبریز – میانه گفت: این طرح به 10 قطعه تقسیم شده و زیرسازی 9 قطعه در حال اجراست و زیرسازی قطعه 10 هم به زودی شروع می شود.

وی از خرید ریل های مورد نیاز این پروژه خبرداد و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت دراین پروژه دعوت کرد.

وی مطالبات معوقه دو حوزه مسکن و حمل و نقل را 800 هزارمیلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تداوم فعالیت در این حوزه ها باید قدرت وام دهی بانک ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی برای خروج از رکود بر توجه به این دو حوزه تاکید کرد و گفت: این دو حوزه درون زا بوده و میزان وابستگی آنها خیلی کم است و اگر تقویت شوند می توانند به عنوان برون زا عمل کنند.

وی افزود: چنانچه بانک ها نتوانند به این دو حوزه تسهیلات دهند این حوزه ها امکان رشد نخواهند داشت.

آخوندی اظهارکرد: دولت از طریق بالا بردن میزان سرمایه بانک ها و یا دادن وجوه اداره شده می تواند سرمایه بانک ها را افزایش دهد.

وی در خصوص بزرگراه تبریز – بازرگان هم گفت: نباید برای اجرای این پروژه انتظاری از دولت داشت چرا که در این صورت یک پروژه به پروژه های نیمه تمام اضافه می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه بهتر است به صورت مشارکتی و فاینانس اجرا شود.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: بر خلاف گذشته که عده ای خود را عقل کل می دانستند و به نظارت اهل فن توجه نمی کردند، اعضا و مدیران دولت تدبیر و امید خود را عقل کل نمی دانند.

اسماعیل جبارزاده افزود: این دولت آماده است با استفاده از نظرات کارشناسان مشکلات را حل کند.

وی گفت: ما وارث مشکلاتی هستیم که باید با خرد جمعی حل کنیم.

استاندار اذربایجان شرقی اعلام کرد: استانداری آماده بهره گیری از همه نظرات و ایده ها برای حل مشکلات است.

وی اظهارکرد: اجازه نخواهیم داد برداشت سلیقه ای از قانون صورت گیرد و هر فرد و مدیری که بر اساس برداشت خود از قانون مانع رشد و توسعه استان شود، برخورد خواهیم کرد.

جبارزاده از وزیر راه و شهرسازی خواست همکاری لازم را برای تامین اعتبار مورد نیاز استان در خصوص طرح راه و شهرسازی به خصوص بزرگراه تبریز – بازرگان از طریق اعتبارات ویژه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر روز پنجشنبه برای انجام سفری دو روزه وارد شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی شد.

عباس آخوندی در مدت اقامت خود در این کلانشهر وضعیت طرح های عمرانی در حوزه این وزارتخانه بررسی می کند.

وی در روز دوم سفر خود از بزرگراه سهند – تبریز و چند طرح عمرانی دیگر بازدید و در پایان نتایج سفر دو روزه خود را در نشستی با مسوولان استان مورد بررسی قرار خواهد داد.

7233/7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا