Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

زن روستایی که ۷۰۰ خودرو لوکس پورشه به ایران وارد کرد ؟!

زن روستایی که ۷۰۰ خودرو لوکس پورشه به ایران وارد کرد در حالی این روزها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است که علی بعیدی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک در نشست خبری با تشریح دستاوردهای گمرک ایران طی چند سال اخیر در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای گمرکی و ایجاد راهکارهای مختلفی برای کاهش فساد و جعل اسناد خبر داده است.با میهن پست همراه شوید.

زن روستایی که ۷۰۰ خودرو لوکس پورشه به ایران وارد کرد اگر چه هرگز حتی یک بار نیز این مدل از خودرو را از نزدیک ندیده است اما مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران با تایید این خبر در این خصوص می گوید: خانمی به اسم مریم دوسردهلیز که در روستایی بنام حسن آباد زندگی می کند و سرمایه زندگی‌اش کمتر از صد هزار تومان بوده که با ۲۵۶ فقره اظهارنامه بیش از ۷۰۰ خودروی سواری پورشه وارد کرده است.

بعیدی در گفت و گو با خبرنگاران داخلی یکی از مشکلات حوزه واردات را مربوط به کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف دانسته و اظهار نموده: در گزارش گمرک اطلاعات مربوط به چنین موضوعاتی وجود دارد که برخی اظهارکننده‌ها پشت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف مخفی شده تا هویت اصلی آنها برای نپرداختن حقوق و عوارض گمرکی و تخلفات احتمالی آشکار نشود. اگر از ابتدا اظهارکننده و عرضه کننده کالا که بر اساس آن بیمه‌نامه صادر می‌شود، در گمرک وجود داشته باشد امکان قاچاق، فساد و تخلف وجود نخواهد داشت.

مریم دوسردهلیز خانم روستایی فقیری که 700 خودرو با نام وی به ایران وارد شده است
مریم دوسردهلیز خانم روستایی فقیری که ۷۰۰ خودرو با نام وی به ایران وارد شده است

این در حالی است که به گفته بعیدی راهکارهای زیادی برای جلوگیری از تخلفات حوزه گمرک در ایران به کار گرفته شده که تا به امروز چندان کارآمد به نظر نرسیده است ، طرح هایی همچون طرح شبنم که یکی از اهداف این طرح که سال جاری نیز اجرا شده، تلاشی برای جلوگیری از تخلفات در حوزه واردات بوده و اکنون نیز بحث TSE کد مشخص تعرفه یک کد چهار رقمی به آخر تمامی کدهای هشت رقمی اضافه می‌شود، که در این طرح تمامی کالاهای وارداتی از این به بعد با این ویژگی وارد کشور می‌شود و می‌توان هر کالا با هر مدل را از طریق این کد ارزش‌گذاری، سیاست‌گذاری،‌آمارگیری کرد. بنابراین رصد گوشی تقلبی از طریق IMEI وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا