Mihanpostاینترنتعلمی و فناوری

گوگل سیستم تبلیغات هدفمند مبارزه علیه داعش را رونمایی کرد ؟

برای مبارزه علیه داعش گوگل به تازگی سیستم تبلیغات فوق هدفمند خود را رونمایی کرده است. آنتونی هوس، مدیر ارشد روابط عمومی و ارتباطات گوگل، از طرحی پرده برداشت که در آن به کاربران در پاسخ به جست‌وجوهای مرتبط با تروریسم، لینک‌هایی با محتوای ضد افراط‌گرایی نشان داده می‌شوند. این طرح، پیش از اختصاص کمیته‌ای در پارلمان بریتانیا برای مبارزه با تروریسم، تعریف شده بود.با میهن پست همراه شوید.

سیستم تبلیغات فوق هدفمند برای مبارزه علیه داعش گوگل در مرحله آزمایشی قرار دارد  اما گوگل امیدوار است که این طرح جدید به مثابه یک ابزار هوشمند، همچنان که مدافع آزادی در اینترنت است، از زندگی شهروندان جهان نیز محافظت کند. این مدیر ارشد گوگل گفت: ما باید با استفاده ناهنجار از اینترنت مبارزه کنیم، اما این بسیار حائز اهمیت است که مردم قادر به یافتن اطلاعات مفید در فضای اینترنت باشند تا در زمانی که احساس تنهایی می‌کنند و آنلاین می‌شوند بتوانند جامعه‌ای سرشار از امید بیابند، نه جامعه‌ای مملو از آسیب.

مدیران کمپانی گوگل در این خصوص گفته اند:این ایده، ارائه یک نوع محتوای جایگزین به کسانی است که دنبال اطلاعات در مورد افراط‌گرایی می‌گردند. سخنگوی گوگل طی بیانیه‌ای اضافه کرد: چیزی که به آن اشاره شد، طرحی به نام “برنامه آزمایشی گرنت Google AdWords” است که در حال حاضر، گوگل کار بر روی آن را با مشارکت چند سازمان غیرانتفاعی واجد شرایط، دنبال می‌کند. این برنامه، سازمان‌های غیردولتی (NGO) را قادر می‌سازد که تبلیغات ضد افراط‌گرایی را در برابر جست‌وجوی مرتبط با تروریسم، قرار دهند.

گوگل سیستم تبلیغات هدفمند مبارزه علیه داعش را رونمایی کرد ؟

بنابراین علاوه بر تبلیغات ضد تروریسم، گوگل اطمینان داده است که شرکت زیر مجموعه اش یعنی یوتیوب، دسترسی به ویدئوهای ضد افراط‌گرایی را تسهیل کند که خود کمک چشم‌گیری به تلاش‌های عمومی برای مبارزه علیه داعش و گروه‌های تروریستی مشابه است.

نکته قابل توجه این است که این حرکت، درست در مرکز بحث‌های چالش‌برانگیز کنونی در مورد نقش و مسئولیت رسانه‌های اجتماعی در پاسخگویی به گسترش افراط‌گرایی قرار می‌گیرد. داعش به عنوان یک گروه تروریستی که بیش از همه از سایت‌هایی نظیر توییتر و فیسبوک برای مقاصدی از قبیل عضوگیری یا تبلیغات استفاده کرده است، شناخته می‌شود. اخیراً هم شکایتی علیه توییتر تنظیم شده است که در آن به نقش (البته ناخواسته) رسانه‌های اجتماعی در رساندن داعش به سطح کنونی تأثیرگذاری آن، اشاره شده است.

البته فراموش نشود که در حالی که تبلیغات گوگل، ممکن است یک راهکار جامع نباشد، اما قطعاً گامی رو به جلو در مسیری صحیح برای استفاده از فناوری در راه مبارزه با افراد شرور است.

منبع: گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا