گوناگون

زورخانه ورزشی در 66 کشور دائر شده است/ کسب 231 مدال توسط ورزشکاران مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله حسنی شامگاه یکشنبه در هشتمین مراسم تجلیل از برترین های ورزش استان مازندران در سال 92 اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال 1380 برفراملی شدن ورزش زورخانه ای تاکید کردند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) عبادت ، معاش ، تعلیم و تربیت و تفریح ونشاط را چهار بخش مهم زندگی عنوان کرد ، افزود: آن حضرت تفریح و نشاط را زمینه ساز 3 بخش دیگر می دانست و در تاریخ ، ایرانی های قدیم سه خصلت سخاوت ، همدلی و وفا وجود داشته است.

وی رونمایی از کتاب و نوشتن آیین نامه را بسیار ارزشمند و نگاهی علمی و مثبت دانست.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مصداق بارز امر به معروف را ورزش دانست و تاکید کرد: در هر جامعه ای که ورزش وجود دارد اعتیاد ، پلیدی ، کینه و نامردی نیست.

حسنی با تاکید بر اینکه دوران قهرمانی کوتاه ودوران پهلوانی به بلندای آفتاب است، گفت : اگر ورزش مابرپایه این فرهنگ و مرام باشد تمام دنیا را همراه با همان فرهنگ و ادبیات می کند.

وی به معماری زورخانه ها اشاره کرد و افزود: در زورخانه ها را بدلیل آنکه تواضع را به انسان یاد دهند کوتاه گرفتند و اگر در اوج قدرت تواضع  داشته باشی ارزشمند است.

حسنی تاکید کرد: ورزش کشور باید همراه با فرهنگ اصیل ایرانی که اوج ادب را به ورزشکاران می آموزد باشد.

وی مقتدای ورزشکاران را امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب دانست و گفت: امام و شهدا پرچم داران ارزش برای قهرمانان ما هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: اگر ورزش با فرهنگ واعتقاد آمیخته شود همیشه ماندگار خواهد بود.

کسب 231 مدال ورزشی پارسال در مازندران

احمد سعادتمند مدیرکل ورزش وجوانان استان مازندران نیز اظهار داشت: ورزشکاران مازندرانی در سال 1392 توانستند 231 مدال کسب کنند.

وی با بیان اینکه در سال جدید ورزشکاران مازندرانی توانستند 101 مدال کسب کنند ، گفت: امید است تا پایان سال 93 این افتخارات دوچندان شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مازندران افزود: این اداره کل 500 روز زودتر از بازیهای اینچوآن ستاد حمایت از ورزشکاران را درمازندران تشکیل دادتا این استان از ستونهای اصلی کشور باشد.

وی کسب 17 مدال بازی های اینچوآن را از هدفهای این اداره کل دانست و ادامه داد: برای کسب مدال در این مسابقات تیمهای مختلف شرکت کننده در این بازیها نیز آنالیز شدند.

سعادتمند از میزبانی اولین دوره مسابقات کشتی لیگ باشگاههای دنیا در شهرستان جویبار خبرداد و گفت: اقدامات لازم برای برگزاری بهتر این مسابقات فراهم شده است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مازندران با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا در مازندران تاکید کرد: برای اولین بار استان مازندران میزبان این مسابقات بود.

وی قهرمانان اصلی عرصه های ورزشی را شهدا دانست و افزود: ما همه مدیون خون شهدا و زحمات جانبازان و از خودگذشتگی آزادگان هستیم.

سعادتمند در ادامه از تدوین آیین نامه ورزشی خبرداد و گفت: این آیین نامه برای اولین بار در کشور در مازندران تدوین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا