گوناگون

زونيگا محروم نمي‌شود، سيلوا بخشيده نمي‌شود

تياگو سيلوا ديدار نيمه‌نهايي جام‌جهاني ميان دو تيم برزيل و آلمان را از دست خواهد داد زيرا فيفا درخواست برزيل براي لغو اخطار وي در ديدار مقابل کلمبيا را نپذيرفت.

کاپيتان تيم ملي فوتبال برزيل در دقيقه 64 در جريان پيروزي دو بر يک مقابل کلمبيا دومين اخطارش را گرفت تا از بازي نيمه‌نهايي محروم شود.

فدراسيون فوتبال برزيل با اميد به اينکه فيفا اخطار اين بازيکن 29 ساله در ديدار با کلمبيا را ببخشد تا وي بتواند در ديدار نيمه‌نهايي مقابل آلمان بازي کند، تصميم گرفت درخواستي به فدراسيون بين‌المللي فوتبال ارائه دهد. با اين حال درخواست آنها مورد موافقت قرار نگرفت و کميته انضباطي فيفا اين درخواست را رد کرد.

در بيانيه فيفا نوشته شده است: با توجه به درخواست فدراسيون فوتبال برزيل مبني بر لغو اخطاري که به تياگو اميليانو دا سيلوا در ديدار مقابل کلمبيا نشان داده شد، به اين نتيجه رسيديم که با توجه به اين که اين درخواست هيچ پايه قانوني ندارد، کميته انضباطي فيفا آن را نپذيرد.

کميته انضباطي فيفا همچنين تأييد کرد که هيچ مجازاتي براي خوان زونيگا، مدافع کلمبيا به دليل خطايي که روي نيمار انجام داد و باعث مصدوميت وي شد، در نظر نخواهد گرفت.

نيمار در دقيقه 86 مسابقه به دليل برخورد زانوي زونيگا به کمرش دچار ترک‌خوردگي مهره کمر شد تا ادامه جام‌جهاني را از دست بدهد.

فدراسيون فوتبال برزيل به فيفا اعتراض کرد که اين بازيکن به دليل اين خطا کارت زرد هم نگرفته است اما فيفا اعلام کرد که نمي‌تواند مجازاتي براي اتفاقي که «از توجه مقامات مسابقه دور نمانده» در نظر بگيرد.

در بيانيه کميته انضباطي فيفا نوشته شده: کميته انضباطي فيفا نمي‌تواند در خصوص اتفاقي که رخ داده، تصميمي بگيرد زيرا داور مسابقه اين اتفاق را زير نظر داشت و اين مسئله از توجه او دور نماند؛ اين يکي از پيش‌شرط‌ها براي اخذ تصميم توسط فيفا است. علاوه بر اين کميته انضباطي فيفا نمي‌تواند تصميم داور را در اين مورد اصلاح کند زيرا هيچ کارت زرد يا قرمزي به اين بازيکن نشان داده نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا