Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمعماریمعماری ملل

نگاهی به معماری جالب ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ + عکس

ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ در حالی از معماری مدرن و خاصی بهره می برد که سخنگوی وقت سازمان ملل متحده هنگام معرفی ساختمان رسمی UN City در جولای 2013 میلادی معماری آن را زیبا و الهام‌ بخش نامید. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ در حالی به عنوان یکی از سازه های معماری مدرن نامش ثبت شده است که مجتمع UN Cit از سال 2013 دفتر جدید سازمان ملل متحده در کپنهاگ است، مکانی برای گردهمایی‌های ۸ عضو سازمان ملل و در اصل، نماد «ساختمان سبز» و دوستدار محیط زیست است. این ساختمان نشان دهنده توجه سازمان ملل به پایداری محیط زیست به شمار می‌رود و با اشاره روشن به هویت وارزش‌های سازمان ملل متحد طراحی شده است.

راه پله که در هسته مرکزی ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ قرار داده شده است نشان دهنده کارسازمان ملل برای گفت‌وگوی جهانی است. این مجتمع از بالا به شکل ستاره دیده می‌شود. ساختمان دارای یک روکش فلزی نمای پرده کرکره آلومینیومی است و به طور خاص برای سازمان ملل متحد طراحی شده است بدون آنکه از وارد شدن نور به داخل ساختمان جلوگیری کند.

سخنگوی وقت سازمان ملل متحده هنگام معرفی ساختمان رسمی UN City در جولای 2013 میلادی آن را «زیبا و الهام‌بخش» نامید. چرا که ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ یک سال قبل از افتتاح جایزه «ساختمان سبز کمیته اروپایی» و گواهی‌نامه پلاتینیوم LEED (پیشگام در طراحی متناسب بر محیط زیست و انرژی) را در سال 2012 به عنوان نخستین مجتمع سازمان ملل دریافت کرده است.

معماری جالب ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ

ساختمان سازمان ملل متحده در کپنهاگ دانمارک

18013-footofan_com

 

18012-footofan_com

 

18014-footofan_com

18010-footofan_com

18009-footofan_com

18011-footofan_com

18008-footofan_com

18017-footofan_com

18016-footofan_com (1)

منبع   archilovers

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا