گوناگون

ساخت کتابخانه در مناطق شهری و روستایی کرمانشاه ادامه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی روز یکشنبه در دیدار با اعضاء انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم مردمی کردن فعالیت های خیریه و استفاده از ظرفیت مردم در اجرای امور فرهنگی، گفت: انجمن خیرین باید فارغ از نگاه های سیاسی و حاکمیتی تمام علاقمندان و خیرین را جذب کنند.

وی افزود: اگر مردم با انجمن خیرین کتابخانه ساز و در کل با نتایج انجام امور خیریه در حوزه فرهنگ و بخصوص کتابخانه سازی آشنا شوند، مطمئنا در انجام امور وارد می شوند و کمک می کنند.

رضایی ضمن تقدیر از تشکیل کمیته بانوان در انجمن خیرین کتابخانه ساز برای استفاده از پتانسیل های بانوان در حوزه امور خیریه، افزود:  ظرفیت های اجرایی و فکری بانوان فراوان است و این مسئله لزوم ورود آنان در امور را نشان می دهد.

وی یکی از شاخصه های انجام امور توسط بانوان را صداقت و انگیزه آنها خواند و بیان داشت: اگر ما واقعا می بینیم که بانوان بسیار خوب و فعال امور را اداره می کنند، چه بهتر که امور را به طور مستقیم به آنها بسپاریم و اطمینان داشته باشیم کار را به درستی انجام می دهند.

استاندار کرمانشاه ایجاد حرکتی فراگیر و همه جانبه را لازمه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: برای دستیابی به اهداف خود باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی، مردمی و دولتی بهره ببریم. به طور مثال مساجد می توانند نقشی بسیار برجسته و بارز در این زمینه داشته باشند.

رضایی در ادامه اشاره به لزوم کتابخانه سازی در مناطق مختلف شهری و روستایی، عنوان کرد: بجز در فضاهای سبز هر زمینی را که دولتی است به ما معرفی کنید تا با تغییر کاربری امکان احداث کتابخانه در آن را فراهم کنیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی سوق دادن قشر نوجوان و جوان جامعه به طرف مطالعه صرف کتب درسی را یکی از مشکلات فرهنگ کتابخوانی عنوان و تصریح کرد: مشکل اصلی در زمینه کتابخوانی عدم ترویج فرهنگ مطالعه است و انجمن خیرین علاوه بر توسعه زیر بنایی و منابع کتابخانه ای باید در این حوزه نیز ورود پیدا کنند.

رضایی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری های نو جهت معرفی کتاب و ترویج مطالعه را متذکر و همچنین با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه های نظریه پردازی گفت: از هر وسیله ای باید استفاده مفید برد. .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا