گوناگون

سازمانهای که پول آژانس فیزیوتراپی کارکنانشان را با بودجه عمومی می‌پردازند

2387281 719به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی، در تشریح برخی تخلفات بیمه گزاران که توسط تعدادی از سازمان‌های کشور صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: سیاست‌های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایرانیان در این مقولات غلط نیست، بلکه برخی سازمانها و نهادها در زمینه ایجاد بیمه تخلف می‌کنند، و در حال انجام کار خلاف قانون هستند، و آنها هستند که از منابع عمومی برای بیمه‌های تکمیلی کارکنان خود استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در ادامه با اشاره به تخلفات بیمه ای بانک مرکزی و شهرداری عنوان کرد: بانک مرکزی حتی هزینه آژانس فیزیوتراپی کارکنان خود را نیز می‌پردازد.

محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد بیمه در کشور وجود دارد، افزود: بالای 30 بیمه در کشور توسط سازمان و نهادها درست شده است، وزراتخانه‌ها نیز برای کارکنان خود بیمه تکمیلی گرفته اند، ولی امسال کار خوبی که صورت پذیرفت در زمینه دو ردیف اعتباری برای بیمه تکمیلی بود که دستگاه‌ها می‌توانستند از آن استفاده کنند که هر دو ردیف با پیشنهاد دکتر پزشکیان حذف شد. یعنی در حال حاضر اگر کارمندان بخواهند از بیمه تکمیلی استفاده کنند باید خودشان هزینه آن را بپردازند ولی بانک‌ها علی الخصوص بانک مرکزی که در اوج این کار خلاف است و همچنین، شهرداری اینگونه نیست و بانک مرکزی حتی هزینه آژانس فیزیوتراپی کارکنان خود را از بودجه عمومی پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: مثلاً آموزش و پرورش با سازمان بیمه سلامت قرار داد منعقد کرد و پنچ جلسه با آقای فانی جلسه داشتیم، ولی نتوانستند از منابع آموزش و پرورش برای امور بیمه ای کمکی دریافت کنند و این کار را هم نکردند و این هزینه‌ها از خود بیمه شدگانشان که معادل یک میلیون نفر هستند دریافت کردند، ولی این افراد با 10 هزار کارمند بانک مرکزی فرق می‌کنند، زیرا بانک مرکزی از منابع عمومی کشور استفاده می‌کند که کار خلاف قانون است و باید دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور ورود پیدا کنند و جلوی این خلاف را بگیرند.

محسنی بند پی در تشریح برخی ضعف‌ها در پوشش‌های بیمه سلامت ایرانیان بیان داشت: بنابراین بنده به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان کار خلافی نکردم، ولی آنهایی که از منابع عمومی برای بیمه شدگان خود استفاده می‌کنند کار خلاف قانونی انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا