گوناگون

ساماندهی حوزه دارو از نتایج خیره کننده طرح تحول نظام سلامت است

81204612 5766870

مهرداد حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بااشاره به اینکه سالهای گذشته به دلیل وجود شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم ها وضعیت دارویی کشور چندان رضایتبخش نبود، افزود: این وضعیت موجب افزایش قیمت داروها و به دنبال آن مشکلات مضاعف بیماران شده بود.

وی، یادآورشد: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید این مهم بیش از گذشته مورد توجه و رسیدگی دولتمردان قرار گرفت.

حمیدی، باتاکید بر اینکه یکی ازشعارهای اعلام شده از سوی رییس جمهوری بهبود وضعیت درمان و فراگیر شدن پوشش بیمه ای رایگان بود، افزود: این مهم پس از مدت زمان کوتاهی جامه عمل پوشید و جامعه هدف و بیماران آثار واقعی آن را لمس کردند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارایه تدریجی بسته های آن بارقه ی امید و زندگی دوباره را در میان بیماران ایجاد کرده است.

رییس دانشکده داروسازی استان زنجان، تصریح کرد: تخصیص منابع لازم از سوی دولت موجب شد اقلام دارویی مورد نیاز به موقع و با توجه به نیاز خریداری و در اختیار بیمارستانهای تحت پوشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی اقلام دارویی مورد نیاز در این استان از سوی شرکتها و کارخانه های تولید کننده خریداری و ذخیره سازی می شود، یادآورشد: این استان مشکلی در عرضه داروهای لازم به مراجعه کنندگان ندارد و وضعیت رضایتبخشی در این حوزه حاکم شده است.

حمیدی افزود: درگذشته به دلیل بروز وضعیت نابسامان و عدم مدیریت صحیح معضلاتی در خرید داروها از سوی کارخانه ها و شرکتهای تولید کننده وجود داشت و بدهی بر جای مانده نیز در بازه زمانی طولانی پرداخت می شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر هزینه اقلام دارویی خریداری شده از مبادی تولید کننده در مدت زمان کوتاهی پرداخت می شود که این مهم نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت هیچ بیمار بستری در مراکز بیمارستانی تحت پوشش برای دریافت دارو مورد نیاز به خارج از این مکان ارجاع داده نشده، است، گفت: هم اکنون نظارت های جدی بر چگونگی عرضه دارو و ارایه آن به بیماران اعمال می شود.

596/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا