گوناگون

سامانه کنترل ترافیک دریایی سیار، در بندر امام راه اندازی شد

81182413 5727750

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ˈبهروز آقاییˈ روز جمعه افزود: این پروژه با راه اندازی سیستم ˈV.T.Sˈ سیار از طریق هوشمندسازی رادار یدک کش ˈرشید یکˈ با بهره گیری از توان متخصصان داخلی در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابرات و الکترونیک به بهره برداری رسید.

وی گفت: این سامانه در راستای ارتقای تردد ایمن کشتی های ورودی به آبراه منتهی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و به منظور پیشگیری از حوادث و انجام مطلوب کنترل ترافیک دریایی و ارزیابی اطلاعات دینامیکی و استاتیکی شناورها راه اندازی شد.

آقایی گفت: تلفیق فعالیت متخصصان ایرانی حوزه سامانه های راداری، موقعیت یاب و شناسایی خودکار جهانی، ماهواره، چارت الکترونیکی و مبدل دیجیتالی به دیجیتالی شناور سبب ایجاد سامانه کنترل ترافیک دریایی سیار با قابلیت های فنی مشابه سیستم V.T.S اصلی بندر امام خمینی(ره) شد.

معاون فنی و نگهداری مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، مزایای بهره گیری از این سامانه تلفیقی را ارتقای ضریب بهره وری و بهره گیری کامل از تمام ظرفیت های قابل دسترسی تجهیزات راهبردی این اداره کل، افزایش ضریب ایمنی ماموریت های دریایی شناور در شرایط نامتعارف جوی نظیر شرایط جوی خاک آلود، مه آلود و رطوبت زیاد و رضایتمندی بیشتر فرمانده در بهره برداری از شناور برشمرد.

آقایی با اشاره به اینکه با انجام این پروژه تحقیقاتی، به بومی سازی فرآیند تحقیقات راهبردی در این مجتمع بندری کمک شایانی شد، آمادگی بندر امام را برای انتقال این تجارب به دیگر بنادر اعلام کرد.

538/645

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا