گوناگون

والیبال ایران در اولین گام به ایتالیا باخت/ شاگردان کواچ یک ست هم نگرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و ایران از ساعت 23 جمعه شب به وقت تهران در چارچوب هفته دوم رقابتهای لیگ جهانی والیبال در شهر تریسته ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این بازی با برتری 3 بر صفر تیم ایتالیا همراه شد. بدین ترتیب اسلوبودان کواچ در نخستین حضور رسمی خود روی نیمکت تیم ایران نتوانست امتیازی برای کشورمان کسب کند.

تیم ایران که با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عبدالرضا علیزاده به میدان رفت در شروع بازی با اعتماد به نفس بالا ظاهر شد تا جایی که 3 بر یک از حریف خود پیش افتاد اما ایتالیایی‌ها خیلی زود خود را در زمین پیدا کردند و 4 بر 3 از تیم کشورمان پیش افتادند. بازی دو تیم کاملا نزدیک ادامه داشت تا جایی که استراحت فنی نخست این ست با برتری 8 بر 7 تیم ایتالیا همراه شد.

در ادامه کار ایوان زایتسف یک پوئن سرویس از عبادی‌پور گرفت و یک اشتباه دیگر در تیم ایران باعث شد ایتالیا دو امتیاز از تیم کشورمان پیش بیفتد. ایتالیا که به خوبی از دفاع روی تور مستحکم تیم ایران با خبر بود در این لحظات به کارهای ترکیبی روی آورده بود که از این حربه نتیجه گرفت با این حال سرویس‌های خوب عبادی‌پور و یک امتیاز عالی که در روی تور موسوی از زایتسف گرفت دو تیم را در امتیاز 15 برابر کرد. عبادی‌پور در این لحظه سرویس خود را به خارج از زمین فرستاد تا در نهایت استراحت فنی دوم این ست نیز با برتری 16 بر 15 به سود میزبان خاتمه یابد.

بازیکنان ایران در شروع دوباره بازی در خط حمله اشتباهاتی داشتند و یوری کوار در منطقه چهار از توپ‌های برگشتی به خوبی بهره برد تا ایتالیا دو امتیاز پیش بیفتد. یک دریافت بد روی سرویس پارودی در زمین ایران باعث شد میزبان 19 بر 16 برتری خود را ثبت کند تا اسلوبودان کواچ تقاضای تایم اوت کند. پس از آن فرهاد قائمی اسپک خود را به خارج زمین فرستاد تا برتری میزبان به 4 امتیاز برسد. بازیکنان ایران که اعتماد به نفس دقایق ابتدایی این ست را نداشتند اشتباهات خود را تکرار کردند و حتی تایم اوت دیگری که کواچ تقاضا کرده بود هم تاثیری نداشت تا در نهایت این ست با برتری 25 بر 19 تیم میزبان خاتمه یابد.

ست دوم این بازی هم با امتیازگیری شهرام محمودی آغاز شد. در این ست بازیکنان کشورمان در دریافت اول و دفاع روی تور بهتر ظاهر شدند و 5 بر 3 از میزبان پیشی گرفتند اما نکته‌ای که جالب توجه بود سرویس‌های متوالی بود که از سوی بازیکنان ایران خراب می‌شد تا ایتالیایی‌ها به راحتی به امتیاز برسند. شاید اگر محمد موسوی قدر یک توپ برگشتی ساده را می‌دانست ایران از تیم ایتالیا به خوبی فاصله می‌گرفت اما این اتفاق رخ نداد با این حال استراحت فنی نخست این ست با برتری 8 بر 6 تیم ایران همراه شد.

ایتالیایی‌ها با سرویس‌های سهمگین زایتسف و بازی خوب کوار و پارودی تلاش زیادی داشتند تا فاصله را با تیم ایران کم کنند اما در آنسوی میدان بازیکنان تیم ایران هم با گرفتن سرعت خط حمله حریف روند خود را ادامه دادند. در این لحظات بازی خوب علیزاده، لیبروی تیم ایران و اسپک‌های موسوی کاملا چشمگیر بود. تیم ایران در استراحت فنی دوم این ست 16 بر 14 از میزبان پیش افتاد.

در ادامه کار ایتالیایی‌ها توپ‌ها را به منطقه چهار بردند. جایی که ایوان زایتسف در این لحظات مهار نشدنی به نظر می‌رسید. این در حالی بود که بازیکنان کشورمان روی تمامی توپ‌های خود دقت را چاشنی کار کرده بودند تا پا به پای ایتالیا پیش بروند. یک سرویس محکم از زایتسف و دریافت نه چندان خوب در زمین ایران امتیاز دو تیم را در عدد 20 برابر کرد تا کواچ تقاضای وقت استراحت کند. امتیاز سرویسی که پارودی از تیم ایران گرفت شرایط را کاملا به سود حریف تغییر داد. بلافاصله مباشری جایگزین عبادی‌پور شد تا دریافت‌های اول تیم ایران بهبود یابد. خراب کردن سرویس از سوی معروف برتری 23 بر 22 ایتالیا را به دنبال داشت و متعاقب آن حریف با سرویس‌های خوب خود 24 بر 22 پیش افتاد تا کواچ بار دیگر تقاضای تایم اوت کند اما وتوری با سرویس سهمگین خود بار دیگر امتیاز سرویس گرفت تا ایتالیا این ست را هم 25 بر 22 برنده شود.

ست سوم هم با امتیازگیری تیم ایران آغاز شد و جالب اینکه در شروع این ست هم بازی نزدیک دو تیم را شاهد بودیم. نکته‌ای که در شروع این ست مورد توجه قرار گرفته بود سرویس‌های متوالی تیم ایران بود که به خارج از زمین می‌رفت با این حال 8 بر 6 ایران از حریف خود پیش افتاد تا به استقبال استراحت فنی نخست ست سوم برود.

در ادامه امتیاز سرویس زایتسف دو تیم را در امتیاز 8 برابر کرد. این حرکت را موسوی با پوئن سرویس خود جبران کرد. اسپکی که یوری کوار در منطقه چهار زمین تیم ایران خواباند ایتالیا را 12 بر 11 پیش انداخت. دریافت نه چندان خوب علیزاده روی سرویس تراویسا باعث شد ایتالیا با اسپک پیانو 14 بر 12 پیشی بگیرد و استراحت فنی دوم این ست را 16 بر 14 به سود خود خاتمه دهد.

ایتالیایی‌ها با سرویس‌های خوبی که داشتند دریافت‌های اول تیم ایران را مختل کردند و 17 بر 14 پیش افتادند تا کواچ را مجبور به تقاضای تایم اوت کنند. بازگشت فرهاد قائمی به زمین با دو امتیاز از سوی این بازیکن در خط حمله همراه شد و یک تک دفاع شهرام محمودی از یوری کوار در روی تور هم باعث شد دو تیم در امتیاز 20 برابر شوند.

سرویس‌های ایتالیا که بلای جان دریافت کننده‌های تیم ایران شده بود برتری 23 بر 21 این تیم و تایم اوت دیگری از سوی کواچ را به دنبال داشت. بازی دو تیم 24 بر 23 به سود ایتالیا جریان داشت که مربی ایتالیا تقاضای تایم اوت کرد و همین باعث شد عبادی‌پور سرویس خود را خراب کند تا ایتالیا 25 بر 23 برنده شود و با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم کشورمان هر سه امتیاز بازی نخست را کسب کند.

دیدار دوم این دو تیم در هفته دوم لیگ جهانی یکشنبه شب برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا