Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سایه شُوم لپ تاپ‌های ۲۰ ساله بر سر سوپراسپرت F1 مک‌لارن ؟!

تجهیز سوپراسپرت F1 مک‌لارن با لپ تاپ ۲۰ ساله اسقاطی و انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی و رسانه های معتبر نه تنها باعث تعجب علاقه مندان به خودرو های سوپر اسپرت شد بلکه در صورت تایید نهایی این موضوع شاید اعتبار چند سالیان این کمپانی مطرح نیز به گونه ای بر باد دهد. چرا که اطلاعات محرمانه منتشره از شرکت مک‌لارن نشان می‌دهد این خودروساز سرشناس، نخستین مدل از ابرماشین‌های خود را با لپ‌تاپ‌های ۲۰ ساله مجهز کرده است تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. با میهن پست همراه شوید.

تجهیز سوپراسپرت F1 مک‌لارن با لپ تاپ ۲۰ ساله اسقاطی اگر چه در بحث فنی چندان هم کاری غیر عادی نسیت اما بسیار پیش می‌آید که یک شرکت یا صاحبان یک تجارت، برای اینکه بتوانند جایگاه خود را به لحاط کم کردن قیمت در بازار رقابت حفظ کنند، ناچارند همانند مک لارن از تکنولوژی‌های قدیمی و ارزان استفاده کنند.

در این میان و در عن ناباوری و در آخرین نمونه‌ی بهره‌گرفتن از تکنولوژی‌های منسوخ شده، کمپانی مک‌لارن، نخستین ابر خودروی خود یعنی مدل F1 را با استفاده از انواعی از لپ‌تاپ‌های مدل LTE5280 شرکت کامپک – که فناوری آن مربوط به ۲۰ سال گذشته است – به‌روز رسانی می‌کند تا آنها را همچنان در چرخه کار نگه دارد.

این خودروساز بزرگ حتی زحمت بازسازی این لپ‌تاپ‌ را هم به خود نداده و تنها یک رابط کاربری طراحی کرده است که اجازه ارتباط F1 با لپ‌تاپ را می‌دهد و مشخص می‌کند که کدام قسمت از خودرو درست کار نمی‌کند.

اعلام این خبر برای کسانی که میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا ابرخودرویی داشته باشند که با آن پز بدهند، چندان خبر خوبی نیست. نکته مثبت هم این است که مک‌لارن برای اینکه مشکلی برای ارتباط F1 با دستگاه‌های تنظیم موتور پیش نیاید، در حال طراحی یک رابط کاربری است که اجازه هماهنگ شدن کامپیوتر با سیستم‌های امروزی را ایجاد می‌کند.

در این میان مک لاردر تنها واکنش خود اعلام کرده که مدل P1 ابر خوردوری این شرکت، از کامپیوتر و رابط کاربری بسیار پیشرفته برخوردار است و هرگونه تاریخ مصرف را برای محصولات خود نفی کرده است.

منبع   theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا