گوناگون

سرپرست فرمانداری کامیاران: تبیین افتخارات سوم خراد یک ضرورت است

81168527 5703522

به گزارش ایرنا، کریم پیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد شهرستان کامیاران با تبریک این مناسبت، به تبیین جایگاه و اهمیت فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس پرداخت و خواستار برنامه ریزی ادارات برای برگزاری با شکوه مراسم گرامیداشت این ایام شد.

به گفته وی آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای مردمی و داخلی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران است که باید با تمام توان در جهت تبیین آن تلاش کنیم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام شاهنشاهی، ارزش های جدیدی فراسوی ملت متمدن و با فرهنگ ایران قرار گرفت و سبب تقویت باورها و اعتقادات دینی و ایجاد روحیه خودباوری در جامعه شد.

پیری در ادامه با اشاره به دلیل اصلی دشمنی با ایران اسلامی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات صورت گرفته در تضاد با قدرت های غربی و مادی بود به نحوی که این قدرت های استثماری نقشه های ظالمانه ای بر ضد مردم ایران طراحی و اجرا کردند که مهمترین آنها جنگ هشت ساله بود.

وی اظهار کرد: عملکرد ایرانیان در این جنگ برگ زرینی از افتخارات تاریخ معاصر کشور را رقم زد و سبب توسعه و پیشرفت های فزاینده ای در عرصه های مختلف برای کشور و جامعه شد.

سرپرست فرمانداری کامیاران ضمن تاکید بر انتقال این رشادت ها و ارزش ها به جوانان و نسل های بعد گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس حدود 15 برنامه مختلف تدارک دیده شده است.

وی گفت: رژه تاکسیرانان، مراسم عمومی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی، مسابقه تیراندازی، پخش شیرینی، خدمات رایگان پزشکی و نصب تراکت و بنر موضوعی، بخشی از این برنامه ها است.

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 خورشیدی پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا