Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامی

سلاح ماکروویوی PHASER ارتش آمریکا را در میهن پست تماشا کنید + عکس

یک مایکروویو فشرده و یا بهتر بگوییم سلاح ماکروویوی PHASER که در ابتدا برای سرنگون کردن پهپادهای کوچک طراحی شده امروز در حالی به عنوان خطرناکترین و آخرین دستاورد تسلیحاتی آمریکا نام برده می شود نه تنها می‌تواند مانند یک بمب اتمی هر وسیله نقلیه و الکترونیکی را از کار بیندازد بلکه این سلاح ماکروویوی خطرناک با یک کامیون نیز قابل حمل است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سال‌های طولانی‌ است که نیروی ضدهوایی آمریکا برای دفاع از حریم هوایی این کشور دچار مشکل چندانی نبوده است و تنها حمله هوایی نیم‌قرن اخیر به خاک آمریکا هم با هواپیماهای مسافری انجام شده است که از مسئولیت رادارها و موشک‌های ضدهوایی ارتش خارج است اما پهپادهای کوچک این خواب آرام را برهم زده‌اند.

سلاح ماکروویوی PHASER ارتش آمریکا زمانی ارزش خودش را نشان داده است که در برخی موارد و در جنگ‌های خاورمیانه، نیروهای آمریکایی با توفانی از چندین پهپاد داعش روبه‌رو بوده‌اند که کار چندانی در مقابل آن ها ازشان ساخته نیست. این پرنده‌های رباتیک کوچک و ارزان که به‌وفور یافت می‌شوند، قابلیت تبدیل به سلاح‌های کشنده را دارند و داعش و دیگر تروریست‌ها به خوبی از این قابلیت استفاده می‌کنند.

PHASER نام یک سلاح تازه است که از مرحله طرح اولیه تا آزمایش‌های میدانی پیش رفته است و اکنون آماده خدمت در ارتش ایالات متحده آمریکا شده است. این سلاح یک مایکروویو پیشرفته است که روی سقف یک تریلر نصب می‌شود. داخل تریلر هم دیزل‌ژنراتوری‌ وجود دارد که کار تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز این سلاح را برعهده دارد.

سلاح ماکروویوی PHASER ارتش آمریکا

رادار سلاح ماکروویوی PHASER پهپادهای کوچک را تشخیص می‌دهد و سلاح این هدف را نشانه می‌رود. پس از شلیک یک موج قدرتمند مایکروویو به سوی هدف حرکت می‌کند که مدار الکتریکی مادر و کنترل‌کننده پهپاد را ذوب می‌کند و پرنده بلافاصله بر زمین می‌افتد.

در واقع سلاح ماکروویوی PHASER قادر است هر گونه کامپیوتری را از کار بیندازد و حتی خودروهایی که با سرعت به‌سوی ایست‌ بازرسی حرکت می‌کنند نیز قادر به عبور از شلیک آن نیستند. سلاح سری آمریکا از سال ۲۰۱۳ در حال آزمایش میدانی است اما مشخص نیست از آن در کجای جهان استفاده شده است.

اگرچه این اطلاعات اکنون از طبقه‌بندی خارج و منتشر شده است اما اطلاعات دقیق‌تر مانند برد عملیاتی و میدان‌های آزمایش آن هنوز سری هستند و ارتش این اطلاعات را منتشر نمی‌کند.

عملکرد سلاح ماکروویوی PHASER کاملا مشابه عملکرد موج الکترومغناطیسی حاصل از انفجار بمب اتمی‌ است و می‌تواند تکنولوژی نقطه‌ای را که به آن شلیک می‌شود، به ۱۰۰سال قبل بازگرداند. به غیر از بمب اتمی که تخریب وسیع و آثار جبران‌ناپذیری دارد، بمب‌های الکترومغناطیسی ارتش آمریکا نیز کارکرد مشابهی بدون هیچ تخریب و تلفاتی دارند که شایعاتی درباره استفاده از آنها در زمان جنگ دوم عراق و حمله به منطقه سبز بغداد وجود دارد.

منبع : popularmechanics 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا