Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پیرترین زن فضانورد جهان زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد

پیرترین زن فضانورد جهان زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد تا بتواند نام خود را در کتاب رکورد های گینس به ثبت برساند . پگی ویتسون ۵۷ ساله یکی از با سابقه ترین فضانوردان ناسا است حالا در این سال توانسته به عنوان پیرترین زن فضانورد خود را به دنیا معرفی کند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با مهین پست همراه باشید.

عنوان پیرترین زن فضانورد دنیا حالا به پگی ویتسون اختصاص یافته است . اما این زن فضانورد تا به حال رکورد های دیگری هم از خود به جای گذاشته است . بطور مثال پگی ویتسون اولین فضانورد زن ناسا بود که به فرماندهی ایستگاه بین‌ المللی فضایی رسید . او همچنین رکورد بیشترین زمان ماندن در فضا را در میان تمامی فضانوردان زن در اختیار دارد .پگی ویتسون  حتی امیدوار است تا در ادامه فعالیت های خود در ناسا بتواند رکورد های بیشتری نیز از خود به جای بگذارد.

این فضانورد با سابقه روز گذشته از پایگاه پرتاب بایکونور قزاقستان سفر خود را به مقصد ایستگاه بین‌ المللی فضایی آغاز کرد . او به همراه دو فضانورد دیگر  از کشورهای روسیه و فرانسه توسط  موشک سایوز به فضا پرتاب شدند . طبق برنامه ریزی انجام شده آنها امروز به ایستگاه خواهند رسید و در قالب یک تیم تحقیقاتی آزمایشات  علمی خود را آغاز می کنند . این گروه از فضانوردان قصد دارد یک آزمایشگاه سیار در فضا بسازند.

پیرترین زن فضانورد جهان زمین را به مقصد ایستگاه بین‌المللی ترک کرد

این ماموریت پگی ویتسون تا ماه مه ۲۰۱۷ طول خواهد کشید و در اینصورت این فضانورد زن می تواند کورد ۵۳۴ روزه جف ویلیامز را در بیشترین زمان حضور فضانوردان آمریکایی را بشکند .

پگی آنت ویتسون متولد ۱۹۶۰ ایالت آیووا، پژوهشگر و فضانورد آمریکایی بوده که در سال ۱۹۸۵ میلادی، موفق به دریافت درجه دکترا از دانشگاه رایس در رشته بیوشیمی شد.خانم ویتنی سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد او تا کنون در ماموریت‌ های بسیاری شرکت کرده، و در ISS Expedition-16 فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده است.ویتسون با ۳۷۶ روز در فضا، با سابقه‌ترین فضانورد ناسا است.

منبع : bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا