گوناگون

سهمیه عمره دانش‌آموزی به دانش‌آموزان برجسته در حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی اختصاص یابد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور و مسئولان عمره دانش‌آموزی گفت: سفرهای زیارتی به طور عام و سفر عمره مفرده به طور خاص، تأثیرات تربیتی فراوانی بر روی نسل جوان می‌گذارد بنده از نزدیک برکات عمره دانش‌آموزی را حس کرده‌ام لذا همواره به فکر تقویت آن بوده‌ام.

وی با اشاره به حساسیت دوران نوجوانی و جوانی بیان داشت: کار دینی با نسل جوان از مهمترین کارهای ما هست.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: هدف ما از اختصاص سهمیه به دانش‌آموزان، تأثیرگذاری فرهنگی ـ تربیتی است لذا توصیه بنده این است که این سهمیه‌ها به صورت هدفمند به دانش‌آموزان برجسته و ممتاز در حوزه‌های مختلف فرهنگی – علمی اختصاص یابد تا با جریان سازی تربیتی نتایج بهتری نصیب نظام تعلیم و تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی اظهار داشت: عمره دانش‌آموزی را در قالب یک اردوی معنوی بزرگ طراحی و برنامه‌ریزی کنید و به شکر خدا با تجربه‌ای که سازمان دانش‌آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی دارد، این کار به شکل شایسته‌ای امکان پذیر است.

وی گفت: تا می توانید از فرصت عمره دانش‌آموزی برای آموزش آموزه‌های دینی استفاده کنید و این اردوی تربیتی را ضمن رعایت آداب و مناسک پر نشاط و ‌پویا برگزار کنید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: تلاش کنید انسجام دانش‌آموزان عمره‌گزار را بعد از سفر در قالب یک تشکل خود جوش حفظ کنید و با طراحی برنامه‌هایی، آثار و برکات عمره را در وجود دانش‌آموزان ماندگار کنید؛ ما نیز برای موفقیت مسئولان آموزش و پرورش که کار بزرگی بر عهده آنان است به ویژه وزیر آموزش و پرورش دعا می‌کنیم و توفیقات روز افزون متولیان عمره دانش‌آموزی را از خداوند متعال خواستاریم.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن تشکر از ابراز محبت و حمایت‌های بی دریغ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت: عمره دانش‌آموزی اثر بخش‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت معاونت پرورشی و فرهنگی است که نگاه بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را به خود معطوف ساخته است.

وی ادامه داد: نگاه به کعبه، انجام مناسک و حضور در مدینة النبی آنچنان بر عمق وجود دانش‌آموزان اثر می‌گذارد که کار متولیان تربیت را برای ادامه راه سهل و آسان می‌کند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: به منظور دستیابی به اهداف عمره دانش‌آموزی، فرآیند انتخاب دانش‌آموزان و مربیان را با دقت کامل تحت نظر داریم و با مشارکت و حمایت بعثه مقام معظم رهبری، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را برگزار نموده‌ایم که بی شک در ارتقای کیفیت عمره دانش‌آموزی اثر گذار خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه وزیر آموزش و پرورش به جایگاه زیارت یک نگاه جریان ساز تربیتی است؛ آموزش و پرورش معتقد است در بستر سفرهای زیارتی بسیاری از آموزه‌های اخلاقی ـ تربیتی و تاریخی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود که سال‌ها دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و نظام تعلیم و تربیت را بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: به جهت اثرگذاری فوق العاده‌ای که عمره دانش‌آموزی دارد، آموزش و پرورش آمادگی دارد در صورت امکان دانش‌آموزان بیشتری را به این سفر تربیتی ـ معنوی اعزام کند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی ضمن قدردانی مجدد از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد تا با هدایت‌های مدبرانه بعثه مقام معظم رهبری در ارتقای جایگاه عمره دانش‌آموزی گام مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا