گوناگون

سه هزار بقعه در سراسر کشور در دست بازسازی است

2430093 413 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران اراک ،حجت الاسلام ˈ علی محمدی در آیین افتتاحیه دو شبستان بارگاه امامزاده محمد عابد(ع) اراک افزود: 25 هزار نفر به عنوان هیات امنای مردمی در بقای متبرکه کشور مشغول خدمت رسانی هستند.
وی ادامه داد: وجود امامزادگان در ایران یک توفیق مهم از سوی خداوند است و باید از این ظرفیت ها برای جذب هر چه بیشتر جوانان استفاده شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه جوانان هر جامعه ای نقش موثر و بی بدیلی در توسعه هر جامعه دارند خاطر نشان کرد: دشمن با توطئه های خود سعی دارد جوانان را از اسلام دور و به سمت ظلمت هدایت کند.
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: باید در جبهه های فرهنگی که مصاف با دشمنان اسلام است برنامه و هدف داشته باشیم و به تولید برنامه های فرهنگی جهت جذب جوانان بپردازیم و در این خصوص باید مساجد و پایگاه های بسیج فعالتر باشند.
وی اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در مکان های مقدسی چون مساجد و بقاع متبرکه، لازمه تقویت فرهنگ اسلامی در بین جوانان است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مردم باید در برنامه های فرهنگی و اجتماعی سهیم باشند و نباید اجرای این برنامه ها تنها برعهده دولت باشد .
در این آیین دو شبستان امام حسن مجتبی(ع) و حضرت زهرا(س) که به ترتیب با مساحت یک هزار و 300 و 700 متر مربع و 500 متر مربع راهرو، در جمع با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده اند در بقعه امامزاده محمد عابد(ع) اراک به بهره برداری رسیدند.
ساخت این شبستان های از شهریور ماه سال گذشته با مشارکت 90 درصدی خیرین و 10 درصدی اوقاف آغاز شده بود.
در این مراسم عملیات بازسازی بقعه امامزاده محمد عابد(ع) نیز آغاز شد./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا