گوناگون

سویا، جوان کننده‌ استثنایی

سویا از جمله حبوباتی است که اخیرا موارد مصرف زیادی پیدا کرده و هم در غذا و هم به عنوان تنقلات از آن استفاده می‌شود و این تصور وجود دارد که کم کالری بوده و برای لاغری مناسب است.

برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سویا یک گیاه بسیار مفید و البته پرکالری است که سرشار از فیتو استروژن های گیاهی است. بنابراین بدلیل داشتن هورمونها، در تنظیم هورمونهای بدن بخصوص در مورد خانم‌ها بسیار مفید است.

وی افزود: سویا حاوی پروتئین‌های گیاهی مفیدی است که بهتر است با غلات مصرف شود و در این صورت می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع گوشت باشد.

خاصیت مفید دیگری که می‌توان برای سویا برشمرد، خاصیت پیشگیری کننده در برابر انواع سرطان است. همچنین سویا مانع بالا رفتن چربی بدخون یا LDL  می‌شود.

بزرگمهر در پایان گفت: سویا یک دانه گیاهی روغنی است که در صورت مصرف بدون نمک و چربی، می‌تواند جایگزین خوبی به جای انواع تنقلات بی‌کیفیت باشد. ولی بدلیل داشتن روغن و پروتئین، مصرف زیاد آن چاق کننده است و کمکی به لاغری و کاهش وزن نمی‌کند.

خانم ها با این دانه خوراکی خیالتان از بابت سرطان راحت باشد!

سویا یکی از گیاهان بسیار ضروری برای زنان به ویژه زنان بعد از سن 40 سالگی است و فواید بسیاری به همراه دارد.

سویا حاوی ترکیب های گیاهی شبیه به هورمون های زنانه است و بنابراین مصرف غذاهای تهیه شده با سویا باعث کنترل نشانه های زنان مبتلا به گر گرفتگی ، تعرق، احساس کلافگی و … می شود.

بررسی ها نشان می دهند، دانه سويا براي سلامت قلب، كاهش بيماري‌هاي قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها، جلوگيري از سرطان مفید است و از بروز سرطان در زنان به ویژه در سنین بالا پیشگیری می کند.

نتایج مطالعات نشان می دهند ارزش غذایی سویا برای زنان بیشتر از گوشت می باسد از این رو وجود آن در میان غذاهای زنان اهمیت بالایی دارد و نباید نادیده گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا