Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سگ رباتیک SpotMini به راحتی و هوشمندانه می تواند درها را باز کند !

سگ رباتیک SpotMini یا همان ربات SpotMini معروف کمپانی بوستون دینامیک را باید حتما بشناسید ، توضیح بیشتر این که بوستون داینامیکس را به عنوان شرکت سازنده ربات‌هایی خاص و دارای توانایی‌های حرکتی بالا می‌شناسند.

این شرکت که تحت سلطه غول تکنولوژی و مخابرات ژاپنی یعنی SoftBank در آمده است، به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده که در آن سگ رباتیک SpotMini به راحتی و هوشمندانه می تواند درها را باز کند.

سگ رباتیک SpotMini

در این ویدئوی 45 ثانیه‌ای نشان داده می‌شود که یک سگ رباتیک SpotMini به سمت یک در می‌رود و درمی‌یابد که در بسته است بنابراین نمی‌تواند از آن عبور کند. در همین حین یک SpotMini دیگر از راه می‌رسد و با استفاده از بازوی چنگکی مانند خود، دستگیره در را می‌گیرد، می‌چرخاند و در را باز می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست که وقتی یکی سگ رباتیک SpotMini در رو باز می کند ، یک سگ رباتیک SpotMini دیگر بدون درنگ و با تشخصی این که راه عبور مهیا شده و در باز شده است ، از آن عبور می کند.

سگ رباتیک SpotMini

با انتشار ویدیو باز کردن در توسط سگ رباتیک SpotMini به نظر می‌رسد که بوستون دینامیک مهارت‌ های مفیدی را به سگ‌ های رباتیک خود افزوده است که الیته این کمپانی ماه نوامبر گذشته نیز طراحی این ربات‌های چهار پا را به‌روز رسانی کرده بود.

سگ رباتیک SpotMini یک ربات چهار پا کوچک است که مناسب محل کار یا خانه است. این سگ رباتیک 25 وزن دارد و اگر بازوی رباتیک را روی آن نصب کنید، 30 کیلوگرم می‌‌شود و جالب این است که این سگ رباتیک به لطف بازوی مکانیکی و سنسورهای حسی خود می‌تواند اشیاء را از روی زمین بردارد.

سگ رباتیک SpotMini

بد نیست بدانید که کمپانی بوستون دینامیک اولین بار در سال 2016 این ربات سبک وزن را معرفی کرد که قادر به شستن ظرف‌ ها، جمع‌آوری زباله و کارهای دیگر خانه بود و البته سگ رباتیک SpotMini برقی است و با هر بار شارژ می‌تواند تا 90 دقیقه فعالیت کند. بوستون دینامیک ادعا می‌کند که این سگ رباتیک ساکت‌ ترین ربات ساخته شده در جهان است.

سگ رباتیک SpotMini

در ویدئویی که اخیرا منتشر شده است، بوستون دینامیک یک جفت دوربین سه‌ بعدی را به نمایش می‌گذرد که احتمالا بخشی از سیستم جهت‌یابی خودکار بوده که البته در این ویدئو واضح نیست که آیا کسی در حال کنترل این سگ‌های رباتیک است یا SpotMiniها به صورت مستقل در حال انجام این کار هستند.

سگ رباتیک SpotMini

سال گذشته کمپانی مادر گوگل ، آلفابت، بوستون دینامیک را به یکی از غول‌های تکنولوژی ژاپن فروخت و در این میان نیز اطلس ربات 76 کیلوگرمی که دو متر قدر دارد نیز توسط کمپانی بوستون دینامیک ساخته شده است.

این ربات به‌ طور شگفت‌انگیزی قادر است تعادل خود را حفظ کند؛ حتی هنگامی که توسط کاربران هل داده می‌شود. اطلس مجهز به دید استریو، سنسور طیفی و سنسورهای دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا