Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی عجیب در یک غار ساحلی در اسکاتلند + عکس

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی در یک غار ساحلی در اسکاتلند این روزها در حالی مورد توجه خاص باستان شناسان قرار گرفته است که تا به حال چنین حلقه های طلایی باستانی در این نواحی کشف نشده است.

توضیح بیشتر این که کشف حلقه‌ های طلایی باستانی توسط باستان شناسان تایید و عنوان شده است که این حلقه های طلایی عجیب زمانی بخشی از زیوارآلات استفاده شده در مراسم تدفین کودک بوده است.

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی

اگر چه تا به امروز کشف حلقه‌ های طلایی باستانی عجیب در جای جای سیاره ما صورت گرفته است اما کشف چنین زیورآلاتی در فرهنگ‌ های چینی یا پرو رایج‌تر از سایر نقاط دنیا بوده است چرا که مومیایی‌ ها مزین به جواهرات و زیورآلات طلا به‌ صورت هفتگی در این کشورها پیدا می‌شوند.

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی

به گفته افراد محلی ، این غار که به غار پیکرتراش معروف است برای صدها سال مکانی برای انجام مراسم‌ های غیرمسیحی و قربانی کردن کودکان بوده و دروازه‌ای بین دنیای زیرین و دنیای بالایی محسوب می‌شده است که البته بومیان اسکاتلندی یا مردم پیکتی مانند فرهنگ‌ های معاصر آمریکای جنوبی و شرق، براین باور بودند که غارها با دنیای زیرین و جایی که ارواح از آن جا می‌آیند و بعد از مرگ به آن جا می‌روند، ارتباط مستقیم دارند.

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی

غار پیکر تراش در شمال شرقی ساحل اسکاتلند که کشف حلقه‌ های طلایی باستانی عجیب در آن جا رخ داده است طی اطلاعاتی که در حفاری‌ های سال پذشته نیز انجام شده است تائید شد و مشخص شد که این غار یک سایت قدیمی مقدس متعلق به اواخر عصر برنز است. این غار تا اوائل قرون وسطی برای تدفین و اجرای آئین‌های مذهبی همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بد نیتب انید که در سال 1929 میلادی ، سیلویا بنتون ، باستان‌ شناسی بود که برای اولین بار این غار را بررسی کرد و جالب ای که این باستان شناسآن را محلی نامید که خورشید هرگز لمس نکرده است چرا که این غار بزرگ و نمناک یک ستون بزرگ و یک محراب سنگی در مرکز خود دارد که هیچ کدام از این دو هرگز رنگ نور آفتاب را ندیده است.

پروفسور ایان ارمیت و دکتر لیندسی بوستر از دانشکده باستان‌شناسی دانشگاه می‌گوید:

این حلقه‌های آلیاژ مسی بسیار کوچک و در عین حال بسیار زیبا هستند. آنها در لایه‌ای نازک از طلا پیچانده شده‌اند که در آن زمان بسیار گرانبها و نادر بوده است.

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی

باستان‌شناسان آهن‌ آلاتی از عصر آهن، سفال‌ هایی از اواخر عصر برنز، یک استخوان کارشده‌، پینی از استخوان گردن قو، حلقه‌هایی برنزی و صدها استخوان کودک پیدا کرده‌‌اند. کاربرد این اشیاء که اغلب با فلزات گرانبها ساخته می‌شدند، هنوز مشخص نشده است اما همیشه در کنار افراد مرده پیدا می‌شوند.

دکتر بوستر در این باره می‌گوید:

استخوان‎ها در کنار نه حلقه مو پیدا شده است که با دقت در محلی قرار گرفته بود که دسترسی به آن سخت بود. به نظر می‌رسد این سایت برای بیش از هزار سال محلی برای انجام آئین‌های مذهبی، قربانی کردن و آداب و رسوم تدفینی بوده است و البته این حلقه‌ها اولین فعالیت‌های انجام شده در این غار را بازتاب می‌کنند. این محل نشان از مردمی دارد که از شمال اسکاتلند و ایرلند به این محل می‌آمدند تا عزیزانشان را راهی دنیای زیرین کنند.

کشف حلقه‌ های طلایی باستانی

اما جالب است بدانید که در غار دریایی پیکر تراش باستان‌ شناسان به مدت یک قرن در این غار ساحلی منحصر به‌فرد، تنها استخوان‌ های کودک را پیدا می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا