گوناگون

شاد زیستن کودک به اندازه تغدیه‌اش اهمیت دارد

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه آزاد کاشمر با اشاره به اینکه شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، گفت: شاد زیستن سلامت روحی، روانی و جسمانی کودک را تامین می‌کند.

دکتر محمد رضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: در شرایطی که بیشتر خانه‌های شهری تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که می‌توان برای تامین بهداشت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان داشته باشیم، ایجاد فضای شادی‌بخش در مدرسه است.

وی میزان شادی و خنده در مدارس را بسیار پایین دانست و ابراز کرد: در مدرسه خالی از شادی، سخن ‌گفتن از شادی قدری مشکل خواهد بود.

استاد دانشگاه آزاد کاشمر یکی از مشکلات هر جامعه را غفلت از شادی و نشاط و در نتیجه افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل اضطراب و افسردگی دانست و بیان کرد: جامعه زنده و پویا جامعه‌ای است که عناصر شادی‌آفرین در آن فراوان باشد.

وی با تاکید بر اینکه شوق زندگی کردن را به دانش‌آموزان بیاموزیم افزود: باید معتقد باشیم که درحقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا