گوناگون

شاگردان آنتیگا، بازی

2399090 364به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته ششم رقابت‌های لیگ جهانی ملی‌پوشان ایران 2 شکست سنگین را در تهران به لهستانی‌ها تحمیل و صعود خود را به دور نهایی این مسابقات قطعی کردند. اما در مقابل لهستانی‌ها برای صعود به مرحله نهایی هنوز امید خود را از دست نداده و در صدد کسب بالاترین امتیاز در خانه از تیم ملی کشورمان هستند.

قهرمان لیگ جهانی سال 2012 برای صعود به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ جهانی سال جاری اگر حتی در خانه هم موفق به برد ایران شود باز هم صعودش به دور نهایی به اما و اگر بستگی دارد. صعود آنها به مرحله نهایی تنها در شرایطی است که برزیل مقابل تیم ایتالیا در این هفته شکست را بپذیرد که در نخستین دیدار این هفته شاگردان “رزنده” موفق به شکست ایتالیایی‌ها و کسب 3 امتیاز کامل شدند این نتیجه مسیر قهرمان جهان را به مرحله نهایی هموار و آسان ولی برای لهستانی‌ها سخت و سنگین کرد.

از گروه A مسابقات لیگ‌جهانی به جز ایتالیا که در شهر فلورانس میزبان این مرحله از بازیهاست، 2 تیم دیگر می‌توانند به دور نهایی صعود کنند و با توجه به آن که تیم‌ملی والیبال ایران با 19 امتیاز صعود خود را به دور نهایی قطعی کرده تنها تکلیف یک تیم دیگر برای تکمیل شدن وضعیت صعود کنندگان گروه A به مرحله نهایی باقی مانده است. اما تیم‌های برزیل و لهستان که پیش از آغاز هفته هفتم هر کدام 11 امتیازی بودند در هفته پایانی امیدوارند که با کسب بیشترین امتیاز به‌ عنوان تیم سوم راهی مرحله‌ نهایی شوند.

کواچ، سرمربی تیم ملی ایران می‌خواهد در دیدار هفته پایانی مرحله مقدماتی با ترکیب اصلی خود مقابل لهستان مصاف دهد. در ترکیب اعزامی به گدانسک”رضا قراء” به جای شهرام محمودی حضور دارد وی تاکنون در ترکیب تیم ملی (ب) حضور داشته و از آمادگی خوبی برخوردار است.

لهستانی‌ها که عناوین زیادی از جمله نایب‌قهرمانی در جام جهانی 2011 و قهرمانی در لیگ‌جهانی 2012 را در کارنامه خود دارند تا کنون تغییرات زیادی را در طول مسابقات لیگ جهانی تجربه کرده‌اند، آنها امیدوارند که در مسابقات قهرمانی جهان که میزبان هستند، بار دیگر در کشور خود توانایی‌هایشان را به معرض نشان گذارند.

 نتایج بسیار ضعیف و باخت‌های تحقیر‌آمیز این تیم در تهران باعث شده تا والیبالیست‌های لهستانی در یک مسابقه حیثیتی به دنبال دفاع از موجودیت والیبال خود باشند. البته از آن جهت که این دیدار برای لهستانی‌های مدعی حکم مرگ و زندگی در لیگ جهانی را داردبه طور قطع آنها در خانه خود مقابل تعداد زیاد تماشاگران و هواداران بازی خوبی را اجرا خواهند کرد.

در گروه B و در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی، چهار دیدار برگزار خواهد شد. روسیه قهرمان لیگ جهانی 2013، این هفته باید مقابل بلغارستان طی روزهای 14 و 15 تیر بازی کند همچنین صربستان دیگر مدعی این گروه هم باید در روزهای 13 و 15 تیر به مصاف تیم آمریکا برود.

نتایج این 2 بازی، دو تیم برترگروه دوم لیگ‌جهانی برای راهیابی به مرحله فینال این مسابقات را مشخص خواهد کرد.

بازی دو تیم ایران و لهستان از هفته هفتم لیگ‌ جهانی والیبال روزهای جمعه 13 تیر و شنبه 14 تیر از ساعت 22:45 به وقت تهران برگزار می‌شود. مرحله‌ نهایی لیگ‌ جهانی والیبال طی روزهای 25 تا 29 تیر در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود.

جدول رده بندی مرحله مقدماتی لیگ جهانی تاکنون به شرح زیر است؛

گروه A؛
 
رده                نام تیم              تعداد بازی                       امتیاز
1                  ایران                  10                             19
2                 ایتالیا                   11                             19
3                 برزیل                 11                              14
4                 لهستان                10                              11

گروه B ؛
 
1                 آمریکا               10                              21
2                 روسیه               10                              18
3                صربستان            10                              17
4               بلغارستان             10                               4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا