گوناگون

شاگردان دوستی‌مهر با میانمار، تایلند و یمن همگروه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا از روز پنجشنبه 17 مهرماه تا روز پنجشنبه اول آبان‌ماه در کشور میانمار برگزار می‌شود که 4 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در جام جهانی جوانان 2015 نیوزلند (زیر 20 سال) را بدست می‌آورند. قرعه کشی این مسابقات امروز پنجشنبه برگزار شد که طی آن تیم ایران در کنار میزبان مسابقات یعنی میانمار، تایلند و یمن در گروه اول قرار گرفت.

شاگردان پیشین رحیم میرآخوری از روز 16 تا 20 مهرماه میزبان گروه D این مسابقات بودند. در آن رقابتها که در کرمان برگزار شد، تیم جوانان ایران ابتدا با 2 گل از سد تاجیکستان عبور کرد، سپس با نتیجه 6 بر یک از سد لبنان گذشت و در بازی آخر که حکم صعود و صدرنشینی را داشت، با یک گل مقابل عربستان پیروز شد و جواز حضور در مرحله نهایی این مسابقات را بدست آورد.

اما امروز و پس از تغییرات صورت گرفته در تیم فوتبال جوانان، مثلث علی دوستی‌مهر، مهدی مهدوی‌کیا و رحیم میرآخوری برای موفقیت این تیم دور هم جمع شده‌اند تا به دوران ناکامی جوانان ایران در قاره آسیا پایان دهند. تیم جوانان ایران در سال 1976 برای آخرین مرتبه، به همراه تیم کره‌شمالی مشترکا به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت و سال 2000 هم با بدست آوردن مقام چهارم این مسابقات به جام جهانی صعود کرد.

حال شاگردان علی دوستی‌مهر باید در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا در سال 2014 به فکر پایان دادن به ناکامی 37 ساله در کسب قهرمانی و 14 ساله در راه رسیدن به جام جهانی جوانان، باشند و افتخار جدیدی را برای فوتبال کشورمان به ارمغان آوردند.

گروهبندی کامل این مسابقات به شرح زیر است:

گروه  اول: میانمار، ایران، تایلند، یمن

گروه دوم: ازبکستان، استرالیا، امارات و اندونزی

گروه سوم: کره جنوبی، چین، ژاپن و ویتنام

گروه چهام: عراق، کره شمالی، قطر و عمان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا