گوناگون

شرایط آموزش و پرورش نباید بر روی بزرگترین مخزن نفتی، این‌چنین باشد

استاندار خوزستان در آیین آغاز سال تحصیلی، با ابراز امیدواری نسبت به این که با تلاش همگان شأن و منزلت مناطق محروم که تعداد آن‌ها در استان کم نیست ارتقا یابد، گفت: شرایط آموزش و پرورش در مرکز استان و بر روی بزرگترین مخزن نفتی نباید این چنین باشد؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم با تلفیق امکانات، امکانات جدیدی را فراهم کنیم.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر عبدالحسن مقتدایی در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93- 94 که امروز(یک مهرماه) همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه – آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز – برگزار شد، اظهارکرد: خدا را شاکریم که فرصتی ایجاد شد و عمری باقی ماند که سال تحصیلی را در یکی از نقاط ویژه استان خوزستان آغاز کنیم و از جامعه فرهنگی اعم از مدیران، معلمان، کادر فرهنگی و خدمتگزارانی که در مدارس مشغول به خدمت هستند، قدردانی کنیم.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش آموزان، خاطرنشان کرد: استان خوزستان به لحاظ ارزیابی‌های انجام شده، در جایگاه مناسبی قرار ندارد؛ انتظار می‌رود که دستگاه‌های دولتی، خیرین، مردم و اولیای دانش آموزان در کنار همه کمک‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت، امکاناتی فراهم کنند و کاری انجام دهند تا شأن و منزلت معلمان و جامعه فرهنگی و هم‌چنین دانش‌آموزان به عنوان امانت‌هایی در دست ما، حفظ شود.

استاندار خوزستان با بیان این‌که امسال حتی پیش از ابلاغ مسئولان براساس برنامه‌ریزی استان، برنامه‌هایی تنظیم شد که از تمام امکانات و استعدادهای استان، در بخش مردمی و دولتی، برای فراهم کردن شرایط ویژه جهت استقرار دانش‌آموزان در مدارس استفاده شود، تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ریزی‌ها باید به وضع معلمان نیز رسیدگی شود؛ در حال حاضر در شرایطی بین خوف و رجا قرار داریم؛ زیرا هم خواستار موفقیت هستیم و هم امکانات ضعیف و محدود است که کار را مشکل می‌کند؛ اما این کار انجام شدنی است، زیرا به اراده‌ای که در تک تک مدیران و مسئولان استان وجود دارد، واقف هستم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: انتظارم از جامعه فرهنگی این است که به گونه‌ای با کمبودها و محدودیت‌ها برخورد کنند که رافع مسئولیت آن‌ها نباشد؛ زیرا وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم نحوه تعامل جامعه فرهنگی با دانش آموزان به‌گونه‌ای دیگر بود و روابط بین دانش‌آموز و معلم به‌گونه‌ای صمیمی‌تر و به شکلی عاطفی برقرار می‌شد.

وی هم‌چنین با ذکر خاطره‌ای از دوران تحصیل خود و ارتباط عاطفی بین دانش آموز و معلم، تصریح کرد: به یاد دارم که در دوران دبیرستان روابط بین دانش‌آموز و معلم به‌گونه‌ای صمیمی برقرار می‌شد که گاهی 10 تا 15 دانش آموز با سوال پرسیدن معلم را تا درب خانه بدرقه می‌کردند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که معتقدم روابط جامعه فرهنگی در این بخش مخدوش شده‌ است، افزود: روابط عاطفی جامعه فرهنگی و دانش‌آموز و اولیا باید به شکلی رقم بخورد که تمام این دانش‌آموزان که در آینده‌ای نزدیک به جای مسئولان ایفای نقش می‌کنند، هنگامی که خاطرات خود را مرور می‌کنند، ببینند چه کسانی برای آن‌ها زحمت کشیده‌اند که در این جایگاه قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که کسی که احساس مسئولیت دارد، محدودیت‌ها رافع مسئولیتش نمی‌شود، تصریح کرد: البته با همت شورای آموزش و پرورش استان جایگاه استان از نظر تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و هم‌چنین سطح آموزشی و ارتقاء تحصیلی متفاوت با سال‌های گذشته و حداقل شرایط فعلی خواهد شد؛ اما انتظار از خانواده‌ها ارتباط بیشتر با مدارس است.

وی افزود: آموزش و پرورش شاید به لحاظ قانونی مجاز نباشد، به طور رسمی امکاناتی از خانواده‌ها مطالبه کند ولی قطعا خود خانواده‌ها باید در این جهت همت کنند؛ البته این انتظار از مناطق محروم وجود ندارد و این پیام به همه بخش‌های دارای تمکن مالی است.

استاندار خوزستان علت برگزاری آغاز سال تحصیلی را در این منطقه، توجه بیشتر به مناطق محروم عنوان و خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اعلام کنیم در پایتخت اقتصادی کشور در کنار تمام نعمتی که خداوند به این ملت عنایت کرده‌است و در کنار همه درآمدهای کشور، در مکانی هستیم که بزرگترین مخزن نفتی کشور قرار دارد اما با این وجود شرایط مردم و جامعه دانش‌آموزی این منطقه مطلوب نیست؛ می‌خواهیم بگوییم این نقطه محروم نیست، بلکه مانند همه مناطق استان خوزستان مظلوم است.

وی هم‌چنین با ابراز خرسندی از عنایت خاص وزیر آموزش و پرورش به استان، ابراز امیدواری کرد، وضعیت آموزش و پرورش استان همانند دیگر بخش‌ها که رو به بهبودی قرار دارد، بهبود یابد و جزو اولویت‌های استان قرار بگیرد.

مقتدایی افزود: نباید کمبودها عاملی باشد که تعللی داشته باشیم و شرمنده نسل‌های آتی شویم و در آینده این گونه تلقی نشود که ما قصور داشته‌ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا